Ditt bästa köp?

Jag har gått och tänkt på den här tråden länge. Förutom en furminator som var revolutionerande i min katts och min kattallergis liv ( - tack till @cirkus för tipset!) så har jag nog inget jag har fäst mig vid i mitt liv. När katten dör har inte furminatorn någon given plats i mitt liv heller. Jag skulle plättlätt kunna flytta ut i en buske som hemlös utan några saker i min ägo, bara jag har några värmande plagg och nån filt. Jag är nog mer konsument än materialist.
 
Min soffa , en sådan man fäller upp en fotstöd. Och ryggsäcken till minsta hunden, då han inte går i trappen och jag har en synskada
 
Åh! Kristallkronor! Får man se bilder? :love:
När jag var barn så var jag fascinerad av kristallkronor, om vi var i nån affär med kristallkronor så brukade familjen lämna mig där under tiden som de handlade annat. Jag stod under kristallkronorna och beundrade dem. Det hände att butikspersonal trodde att jag tappats bort eftersom jag stod där ensam. :love:
Jag har inte så många bilder. ska försöka fiska fram några.
Börjar med den i badrummet
50BFAFA4-7138-49C8-9A6D-BBF95675BDFB.jpeg
 
Jag har gått och tänkt på den här tråden länge. Förutom en furminator som var revolutionerande i min katts och min kattallergis liv ( - tack till @cirkus för tipset!) så har jag nog inget jag har fäst mig vid i mitt liv. När katten dör har inte furminatorn någon given plats i mitt liv heller. Jag skulle plättlätt kunna flytta ut i en buske som hemlös utan några saker i min ägo, bara jag har några värmande plagg och nån filt. Jag är nog mer konsument än materialist.
Visst är det en befriande känsla!
Jag tror jag skulle kunna göra ungefär detsamma. Fast skulle ta med min polygrip förstås :D.
 
Jag har gått och tänkt på den här tråden länge. Förutom en furminator som var revolutionerande i min katts och min kattallergis liv ( - tack till @cirkus för tipset!) så har jag nog inget jag har fäst mig vid i mitt liv. När katten dör har inte furminatorn någon given plats i mitt liv heller. Jag skulle plättlätt kunna flytta ut i en buske som hemlös utan några saker i min ägo, bara jag har några värmande plagg och nån filt. Jag är nog mer konsument än materialist.

Du får köpa en katt som matchar furminatorn den dagen som katt saknas ;)
 
Jag måste säga att jag inte riktigt fattar varför du överhuvudtaget skriver ut hur mycket den kostade?
Det är väl ett sätt att beskriva hur värdefull något är för just den personen. Ser inget fel i det.
Har just själv skrivit några av mina horribelt dyra köp.
Jag tänker inte skämmas för det.

Folk har hästar här som kostar skjortan i inköp och underhåll.
Den där väskan och mina prylar kommer ganska mycket i skymundan om man nu ska föra det resonemanget.
 
Jag tycker det lät mer dömande och ifrågasättande snarare än nyfikenhet. Min uppfattning. Den kan naturligtvis vara fel.

”Jag måste säga att jag inte riktigt fattar varför du överhuvudtaget skriver ut hur mycket den kostade?”
Det svaret indikerar inte särskilt mycket nyfikenhet i mina öron.
Ok, ja då har du uppfattat mig fel men jag ser nu att min fråga kanske ser lite "hård" ut i formuleringen! Jag har inte heller sagt att någon ska skämmas för något :) Folk får skriva hur mycket de vill om vad saker och ting kostar, jag var som sagt bara nyfiken på varför det gjordes i just detta fallet. Kan säkert bero på det du skrev i ditt andra svar till mig!
 
Ok, ja då har du uppfattat mig fel men jag ser nu att min fråga kanske ser lite "hård" ut i formuleringen! Jag har inte heller sagt att någon ska skämmas för något :) Folk får skriva hur mycket de vill om vad saker och ting kostar, jag var som sagt bara nyfiken på varför det gjordes i just detta fallet. Kan säkert bero på det du skrev i ditt andra svar till mig!
och det jag skrev i mitt andra svar skrev jag ju efter ditt inlägg till BernT ,menar du att mitt svar skulle ha påverkat ditt uttalande? I kronologisk ordning är det en omöjlighet . Jag förstår inte ditt svar ärligt talat. Detta svar alltså?
 
Ok, ja då har du uppfattat mig fel men jag ser nu att min fråga kanske ser lite "hård" ut i formuleringen! Jag har inte heller sagt att någon ska skämmas för något :) Folk får skriva hur mycket de vill om vad saker och ting kostar, jag var som sagt bara nyfiken på varför det gjordes i just detta fallet. Kan säkert bero på det du skrev i ditt andra svar till mig!
A
Ok, ja då har du uppfattat mig fel men jag ser nu att min fråga kanske ser lite "hård" ut i formuleringen! Jag har inte heller sagt att någon ska skämmas för något :) Folk får skriva hur mycket de vill om vad saker och ting kostar, jag var som sagt bara nyfiken på varför det gjordes i just detta fallet. Kan säkert bero på det du skrev i ditt andra svar till mig!
Jisses! på vilket sätt har jag med att göra hur du skriver till en annan användare?
Du kan gärna skriva till mig eftersom du anser att ditt svar beror på mig.
 
Min soffa Andrew från Bröderna Andersson, enda möbeln jag lagt mycket pengar på och det var klart värt det. Den är så bekväm! Man kan ha den som extrasäng utan problem och när vi är hundvakter kommer hundarna till ro fint i den. Och min dunkappa från Musto som jag köpte för över tio år sedan för halva priset på rea. Så gosig, när jag pendlade var det som att ha med sig sovsäcken på tåget. Jag måste byta blixtlås i den och kanske kemtvätta, sedan borde den hålla i tio år till. Tur det, för jag vill inte köpa någon ny dunjacka. Kängorna från Kavat, också runt tio år, minst lika snygga fortfarande. Min handväska från Reisenthel, massor av smarta fack och så får man plats med en massa shopping i den. Min duffelväska från Eagle Creek som jag köpte eftersom jag är så trött på ljudet av kabinväskehjul och på att lyfta otympliga väskor på flyget. Den här är mjuk och lätt och kan bäras i handen, med axelrem eller som ryggsäck. Och så min necessär från Reisenthel som man kan hänga upp, så himla smart.

Åh, och så är jag nöjd med min uppblåsbara enmanskajak. Den går snabbt att blåsa upp och tömma och man kan bära den och alla tillbehören på ryggen. Precis vad jag ville ha för mina småäventyr på vattnet.

... och nu har dunkappan fått åka till skräddaren för att få ett nytt, extra kraftigt blixtlås. Borde hänga med i fem år till, och sen kanske stalljacka om jag fortfarande har häst då. Hästen var för övrigt också ett bra köp, 3000 kronor och jag har haft honom i 22 år.
 

Liknande trådar

Äldre Jag och sambon hade inte tänkt köpa radhus eller ny lägenhet förrän om ett par år. Men plötsligt har det dykt upp ett "unikt" objekt på...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: cherie
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 115
Senast: Cilva
·
Övr. Hund Måste bara lätta mitt hjärta lite och hoppas få höra några positiva historier om omplaceringar. Vi har en 18 månaders hund...
Svar
12
· Visningar
1 940
Senast: Olymp
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 286
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp