Bukefalos 28 år!

Ditt nick?

Andromedae

Trådstartare
Ja, varför har du det nick du har här på buke? Vad betyder det?
Vad föreställer din avatar och samspelar den med ditt nick?

Dagens nödvändigaste fråga :angel:
 
Jag heter Ramona på riktigt så jag heter oftast det som användarnamn överallt också. Bilden är på mig och en av mina uppfödningar. Tyvärr blev han bara 2 år gammal eftersom han fick en fraktur i benet, så han får leva kvar på Buke.
 
Borde du inte börja själv? :cautious:
:D

Jag sökte mig ut på nätet för att prata hund, så jag identifierade mig som Monstermatte (Monster är min hund, så gott som alltid på avataren). Borde väl ha varit Monster's Mom då, men man kunde inte ha apostrofer i nicket och det fick bara vara ett ord på första stället jag reggade mig så jag tänkte att äh, det funkar väl att slå ihop det!

Sen skaffade jag en blogg och la märke till de bisarra sökfraser besökande använt för att komma dit, och började få sjuka kommentarer... Först då googlade jag och upptäckte att en "monster mom" verkligen är något helt annat än jag hade i tankarna. :eek:

Men då var det redan mitt namn, så pervon kan dra åt skogen. :angel:
 
Ja, varför har du det nick du har här på buke? Vad betyder det?
Vad föreställer din avatar och samspelar den med ditt nick?

Dagens nödvändigaste fråga :angel:
Mitt nick är nåt som min fästman hittade på för massor av år sedan. Vet inte hur han tänkte.

Bilden? Jag är aningen cynisk, sarkastisk och tar mina egna åsikter på allvar. Plus att andras hundar luktar. Det gör inte min!
 
Mitt nick kommer av otrolig dålig fantasi samt att jag från början tänkte vara helt anonym men det "löftet" till mig själv har jag brutit för länge sen :p

Har ibland funderat på ett nytt konto bara för att kunna byta användarnamn, vet dock inte till vad.

Bilden är just nu ett frågetecken för att på nåt vis motsvara namnet.
 
Borde du inte börja själv? :cautious:
:D

Jag sökte mig ut på nätet för att prata hund, så jag identifierade mig som Monstermatte (Monster är min hund, så gott som alltid på avataren). Borde väl ha varit Monster's Mom då, men man kunde inte ha apostrofer i nicket och det fick bara vara ett ord på första stället jag reggade mig så jag tänkte att äh, det funkar väl att slå ihop det!

Sen skaffade jag en blogg och la märke till de bisarra sökfraser besökande använt för att komma dit, och började få sjuka kommentarer... Först då googlade jag och upptäckte att en "monster mom" verkligen är något helt annat än jag hade i tankarna. :eek:

Men då var det redan mitt namn, så pervon kan dra åt skogen. :angel:

Jag vet ju varför jag har mitt nick, det lär jag ju mig inget nytt om jag skriver :angel:

Jag måste ju googla Monster mom nu ... kommer jag att bli förfärad? :D
 
Mitt nick kommer av otrolig dålig fantasi samt att jag från början tänkte vara helt anonym men det "löftet" till mig själv har jag brutit för länge sen :p

Har ibland funderat på ett nytt konto bara för att kunna byta användarnamn, vet dock inte till vad.

Bilden är just nu ett frågetecken för att på nåt vis motsvara namnet.
Går det inte bara att byta namn på konto genom att pm:a Gunnar?
 
Mitt nick blev till av att jag gillar färgen röd och en mina absoluta favoritkaraktär i en anime Hyuuga:
Hyuuga.%2807-ghost%29.600.752766.jpg

Därav namnet RedHyuuga.

Min avatar föreställer den lastbil jag kör på jobbet, den samspelar lite med nicket. Då jag ibland har gått undersmeknamnet Red. :)
 
Att jag har mitt nick är för att jag är lat och inte riktigt vet vad jag skulle komma på för nytt nickname (gör jag det vet jag ju inte vem jag är :(;)). Upsilon Andromedae är en stjärna i stjärnbilden Andromeda och jag var ganska pretentiös när jag första gången behövde ett nick.

Avataren är också gammal, just för att jag inte riktigt vet vad jag skulle byta till :angel: Det är en bild av Anne Stokes i alla fall.
 
Mitt nick är en anspelning på mitt efternamn, nicket har blivit mitt smeknamn för vissa. Bilden föreställer helt enkelt undertecknad i egen hög person :p
 
Jag vet ju varför jag har mitt nick, det lär jag ju mig inget nytt om jag skriver :angel:

Jag måste ju googla Monster mom nu ... kommer jag att bli förfärad? :D

Mja, beror nog på hur lättförfärad du är. :D

Egentligen är det nog "bara" en benämning på någon som behandlar sina barn illa, men det finns ju folk till allt så det finns tydligen även de som... gillar sånt. :wtf:
 
Historien bakom mitt nick är lite krånglig och inte speciellt intressant :D

Det har sitt ursprung från när jag gick i sjunde klass, vi skulle av någon anledning skriva ner våra mailadresser. På den tiden hade jag en jättekonstig yahoo-adress tror jag. En av mina klasskompisar hade däremot en mailadress som mitt 13-åriga jag tyckte var jättecool (?) - den innehöll ordet/namnet zassoo. Jag adopterade namnet och började använda det på nätet, detta var alltså 2001 eller så och namnet hängde fortfarande med 2006 när jag blev medlem på Buke.

Vissa tror att det är en alternativ stavning på Zazu, fågeln i Lejonkungen, men så är alltså inte fallet. Däremot uttalar jag det likadant (i mitt huvud, jag har väl dock sagt det högt på någon Buketräff).

Avataren har ingenting med nicket att göra. Det är katten Pusheen som är super fancy med hög hatt och monokel, ridandes på en enhörning :love: :D
 
Pappa kallade mig Gimlan som barn, även nu ibland och syrran kan också kalla mig det i vissa lägen. Det sägs och sas med ömhet. Det är ett namn som betyder en del för mig.

Bilden är jag liggande vid en sjö i gul t-shirt och stallkläder i övrigt. Minns varför och hur jag kände så på det viset betyder bilden en del också.
 
Lager som i öl. Lager som i förvaringsplats. Lager som i blad. Lager som i olika skikt.

Lättstavat och med en variation av betydelser. Egentligen inte sådär enormt övertänkt, men nu har jag vant mig.

Bilden är det en vän som tagit - tycker det är vackert med taggtråden och den lilla fågeln. Den mänskliga dubbelheten kanske. :D
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok K, den nye arbetskonsulenten kom fram till mig i korridoren och frågade vad jag jobbat med och gjort tidigare. Då hen tycker att jag ger...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: IngelaH
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
833
Senast: Fibusen
·
Mat Ni som dricker morgonkaffe, som att det inte fanns en morgondag (eller ens ett idag) annars, minns ni hur det började? När blev det...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 844
Senast: Tarnin
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp