Bukefalos 28 år!

Ditt och datt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagens ridlektion var en medelmåttig sådan i det stora hela men på en punkt blev det mycket bättre än genomsnittet så den karamellen får jag suga på ett tag. När vi skulle skritta av på långa tyglar fick hästen frispel över något och drog iväg. Oj, så nära det var att jag hade åkt av. En cm till på sniskan så hade jag legat på backen men på något sätt lyckades jag hålla mig kvar på hästen. En sån tur. Det är ju faktiskt bara två veckor sedan jag åkte av sist och jag känner fortfarande av det. Annars har jag haft tur och avåkningar har varit ovanliga. Två tätt inpå varandra hade ju varit något slags rekord.

När jag skulle åka hem och kom ut på stora vägen hade herr älg precis klivit över vägen. Mäktigt att kunna se honom på nära håll. Det var inga andra bilar ute så jag kunde stanna och få ett kort med mobilen, men bilden blev jättekass då han hunnit gå en bit bort då jag fotade.

Från det ena till det andra: jag har ju länge drömt om att kunna köpa ett eget hus men det är ju så dyrt i Stockholm att det knappast kommer att bli här. Idag när jag gjorde en akututryckning hem till min chef för att fixa till en dator så stod vi såklart och snackade lite efteråt. Vi ses ju inte så ofta. Hon vill ju väldigt gärna ha mig kvar men inser ju att köper jag hus 60 mil härifrån så går det inte att pendla varje dag så hon tyckte att det kunde lösas med arbete på distans. Det är en tanke som jag själv har tänkt, då jag inte heller är så sugen på att byta jobb. Till hösten kommer yogacentret att knoppas av från vår huvudsakliga verksamhet som är utbildningar och då kommer jag sköta i princip allt jobb via datorn. Då blir det ju faktiskt praktiskt möjligt. Det är ju bara ett fåtal arbetsuppgifter som jag behövt vara på plats för rent fysiskt och det mesta av det går att ordna ändå. Det finns ju post. Dagens datorfix hade dock fallit in i kategorin "kan ej fixa på distans", alternativt "går att fixa" men då hade det tagit tid som inte fanns. Tur att sånt är sällsynt.

Det skulle ju kunna vara en lösning på dilemmat hur man kan byta ort/bostad utan att byta jobb :) Men som det ser ut nu så blir jag nog kvar här i åtminstone 1-1½ år till. Sen får jag se hur det blir.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 699
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 652
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 956
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp