Bukefalos 28 år!

Ditt sadelskåp?

danilo

Trådstartare
Eftersom min karl inte vill ha en vad han kallar för "hästbil" och jag själv gärna har sadeln i ett sadelskåp i transporten, så letar jag nu efter ett bra sadelskåp. Det behöver inte vara rullbart, eftersom det alltid kommer att stå i transporten, men det behöver ju framför allt vara lättviktigt och tillräckligt stort för en w-sadel. Hm? Några tips? När jag googlar hittar jag bara ett i zink, finns det inga fler?

Jag har funderat på att bygga ett själv men det skulle bli så tungt. Jag har inte så mycket vikt att deala med för att inte gå över totalvikten i släpet. Någon som har något sadelskåp att tipsa om? :)
 
Sv: Ditt sadelskåp?

Ursäkta om jag är väldigt trög, men va sjutton söker man på?! Känns som jag har sökt på allt, hittar inget :rofl:
 
Sv: Ditt sadelskåp?

Jag skrev nog knasigt, jag skrev ju att det jag hittade var i zink, men det är ju i plåt. Och nästan exakt så som det på e-bay (hittar bara plåtmodeller). Kan man söka på något annat om man vill hitta något i plast? :)
 
Sv: Ditt sadelskåp?

Hej!

Vet faktiskt inte. Prova att googla på samma ord och välj tyska som språk.
Så kanske det dyker upp något.

Vet inte om det fungerar för dig men Winnie plastskåpet för engelska sadlar brukar fungera om man inte har för lång sadel. Djupet är 75 cm på dom.

Hoppas du hittar något :) Jag gav upp
och köpte en hästtransport med sadelkammare. Billig var den också :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 448
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 874
Senast: NotlikeI
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 361
Senast: Rimfaxe
·
Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp