Bukefalos 28 år!

Ditten och datten

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är fullt upp för närvarande. Idag lyckades jag äntligen sälja gammelbilen. Det var en som ringde och några timmar senare dök han upp, pyntade, skrev papper och åkte sedan iväg med den. Skönt att ha det avklarat.

För en drygt en vecka sedan fick jag ett spontanbesök. Det var exet som hade vägarna förbi. Han letar ju hus i hela Svea rike och hade ett objekt på G i närheten så han kom förbi för en snabb fika. Den snabba fikan pågår än :laugh:. Han bor i sin husvagn och på dagarna hjälper han mig lite med ditten och datten, matar småfåglarna, målar en spaljé, hämtar ved och sånt. Sedan han sålde sitt hus i våras har han bott hos både sin bror och en kompis, om han inte varit ute och åkt med husvagnen och kollat hus förstås. Det känns lite som ödets ironi att innan jag flyttade ifrån honom var det jag som bodde i husvagn och han som hade huset, och nu är det tvärtom.

Jag håller på att renovera min friggebod. Den ska få nya tapeter, en enkel toalett och ett pentry. Tanken är att den ska kunna hyras ut till semesterfirare och andra som behöver tillfälligt boende. Eftersom exet inte är ett dugg sugen på att åka tillbaka till kompisen i Stockholm, som är ganska jobbig, så kanske han hyr den ett tag medan han letar efter eget hus. Så kan det gå... Men det är ju en bit kvar innan friggeboden är klar.

För ett tag sedan hade jag ju lite funderingar på om lektionerna jag ridit på sistone kunde hjälpa mig att även rida senioren bättre. Han är ju, som jag tidigare berättat, ganska svårriden. De senaste gångerna jag ridit honom så har det faktiskt gått ganska skapligt. Det känns som om jag börjar begripa hur jag ska göra så de instruktioner jag fått verkar vara översättningsbara till honom. :up:

I helgen hoppas jag kunna vässa ridningen ytterligare. Jag ska iväg och gå en helgkurs i CR för nivå-4-tränaren igen. Det blir totalt 3 ridpass plus teori. Efter helgen blir det en dag på jobbets huvudkontor innan jag styr kosan hemåt.

Jag hoppas på att kunna plocka upp ett gäng tegelpannor på vägen hem, men vet ännu inte riktigt om de är vad jag söker. Det fanns visst ett flertal olika sorter på ett ställe så något borde väl funka. Jag skulle verkligen behöva dem omgående då jag äntligen fått hjälp med mitt tak och de pannor jag har inte kommer att räcka.

Men så otroligt skönt det kommer att bli när taket äntligen är fixat. Och om ett år kanske jag har lärt mig att rida också :p.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Humöret landade någonstans vid fotknölarna idag trots att solen sken. Jag red ut med P då vi nött en del på ridbanan på sistone. Nu hade...
Svar
0
· Visningar
272
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2024
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp