DIY i stallet

Bobloblaw

Trådstartare
Jag tycker det är kul att göra saker själv, komma på nya lösningar och lära mig nya saker. Har således en del diy-projekt för mig i stallet. I den här tråden tänkte jag vi kunde visa våra olika projekt som inte är ex "bygga ligghall", utan i lite mindre skala.

Idag har jag tex byggt en svängel till min häst enligt instruktion från bloggen urhästen. En väldigt simpel grej men kul att göra och inte dyr! Får se vad hon tycker om den :D
15667419763766226837057592657080.jpg
 
Jag passade också på att knyta en repgrimma med fiadoraknut samt två extra knutar på nosremmen så den blir lite skarpare. Den var gratis då det låg passande rep hemma. Superkul att göra
Nästa repgrimmeprojekt blir att fixa makraméfläta i paracord på nosremmen. Tycker det är så snyggt!
15667423224121654899648827334040.jpg
 
Jag tycker det är kul att göra saker själv, komma på nya lösningar och lära mig nya saker. Har således en del diy-projekt för mig i stallet. I den här tråden tänkte jag vi kunde visa våra olika projekt som inte är ex "bygga ligghall", utan i lite mindre skala.

Idag har jag tex byggt en svängel till min häst enligt instruktion från bloggen urhästen. En väldigt simpel grej men kul att göra och inte dyr! Får se vad hon tycker om den :D
Visa bifogad fil 35612

Vad spännande att göra själv!

Jag är dock lite kritisk till valet av karbinhakar. Det här är ju en relativt klen variant som man kanske inte riktigt vill ha i dessa lägen.
Jag skulle satsa på en riktigt rejäl som vagnshake och istället säkerhetshakar (typ båtshakar) till de två draglinehakarna.

Det värsta som finns är klena saker när man drar.
 
Jag passade också på att knyta en repgrimma med fiadoraknut samt två extra knutar på nosremmen så den blir lite skarpare. Den var gratis då det låg passande rep hemma. Superkul att göra
Nästa repgrimmeprojekt blir att fixa makraméfläta i paracord på nosremmen. Tycker det är så snyggt!
Visa bifogad fil 35617

Javisst! Repgrimmor har jag gjort några gånger. Den jag gjorde för mig själv har väl hängt med ca 15 år nu och är lika fräsch fortfarande. Den används dock inte varje dag utan vid longering ibland och sådant.
 
Jag tycker det är kul att göra saker själv, komma på nya lösningar och lära mig nya saker. Har således en del diy-projekt för mig i stallet. I den här tråden tänkte jag vi kunde visa våra olika projekt som inte är ex "bygga ligghall", utan i lite mindre skala.

Idag har jag tex byggt en svängel till min häst enligt instruktion från bloggen urhästen. En väldigt simpel grej men kul att göra och inte dyr! Får se vad hon tycker om den :D
Visa bifogad fil 35612

Och @Efwa jag hade ett liknande bygge vi drog sönder när jag satte på däck på släp :angel: nu har jag rejäla krokar och schaklar istället att fästa linorna i. Sen equiping i selen så att om något händer släpper draglinan från hästen och inte i skackeln.
 
@Efwa @Blyger det dras inget ännu! Jag drar den och den skallrar, det är dens syfte :) . Det kommer vi göra ganska länge. Stolpen känns lite klen tycker jag själv men som sagt är den bra för det den gör.
 
Och @Efwa jag hade ett liknande bygge vi drog sönder när jag satte på däck på släp :angel: nu har jag rejäla krokar och schaklar istället att fästa linorna i. Sen equiping i selen så att om något händer släpper draglinan från hästen och inte i skackeln.
Håller equipingen för det? Har du draglinan fäst i equipingen?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 065
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 636
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
18 982
Senast: Nytant
·
Samhälle På senaste år har det ju poppat upp rätt mycket miljöprojekt som nästan alltid presenteras som att dom kan rädda världen. Oftast är det...
Svar
2
· Visningar
485
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp