Diy kylbandage?

olivia04

Trådstartare
Kanske låter helt dum nu, men kan man kyla hästens ben med vanliga ispåsar?🥴
Tänker om man tar tex två stycken per ben och lindar över eller på med vanliga neopreneskydd runt? Eller om det inte är bra med isen direkt mot hud/päls kan man ju lägga vanliga paddar man har under lindorna mellan. Det borde väl ge samma effekt som vanliga kylbandage? Eller?😵‍💫
Eller kan man typ fylla en plastpåse med kylgel och frysa in, & sen linda över?
 
Självklart kan man det.

Men som du själv reflekterat över, du behöver något emellan huden och det frysta.

(Och kommer det till DIY kylning så tycker jag att påsar med frysta ärtor funkar bäst, då de liksom blir böjbara/formbara)
 
Travaffärerna har bra kylbandage att lägga i frysen eller bara blöta. Typ Färjestads frtab.se och finntack.se
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Jag har länge varit sugen på incrediwears exercise circulation bandages, då jag har testat deras humanprodukter. Jag har förstått...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: zarmino
·
Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
14 833
Senast: Korven
·
Hästvård Källor är i första hand internet och forum (både svenska och utländska), men även hästfolk. Jag har läst/hört om lite hysh-hysh-metoder...
2
Svar
29
· Visningar
7 889
Senast: Leoni
·
E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
3 921

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp