Dj-kla unge!

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

ankans

Vi har inte kabeltv så det enda barnprogram han ser är på 4an och bulibumpa. 4an börjar sända kl 7 på helgerna. Då ställer ungen klockan så han ska vakna och hinna se!

men tro inte att han vaknar, utan vi får gå upp och väcka honom... ingen sovmorgon här inte! :mad:

Bara att pallra sig upp och dricka kaffe. När man då loggar in på buke, så ligger ni allihop och sover så här får man inget morgon nöje heller.

Stackars stackars mig! :cry: (dagens i-lands problem)
 
Sv: Dj-kla unge!

Min vaknar så där tidigt UTAN hjälp :crazy:


Min enda tröst till dig är att du i alla fall slipper bekymra dig om alla otäcka barnprogram med massor av våld de visar i de "roliga" kanalerna. Här smyger tre-åringen upp och sätter själv på "PANGPANG" så man yrvaket måste börja dagen med en "man får inte alltid se allt man vill på TV-konflikt" :mad:
 
Sv: Dj-kla unge!

usch fy! Vi hade viasat innan och det är jobbigt för sebastian (10år) satt aldeles för mycket framför tvn. Vi sa upp abonnemanget för man kan inte alltid hålla koll...

Att börja morgonen med konflikt sätter prägel på hela dagen...

Vi bor ju på gård och så fort man sprang ut i stallet eller liknande så passade han på...

Provade sätta lås, en kod för att kunna se ett tag men det funkade inte, kändes dumt...


Jag ska väl vara nöjd ändå :crazy: ... Men jag vill sova längre på söndagar! ;)
 
Sv: Dj-kla unge!

Ha. Min ena katt brukar väcka mig klockan 5 genom att kliva omkring uppe på mig och trampa och spinna. Och det han vill är att jag ska gå med honom ut i köket när han ska äta. Mat finns, han vill bara tala om att NU ska han äta och så vill han att jag tittar på :mad:. Din pojke kommer åtminstone att växa upp ;)
 
Sv: Dj-kla unge!

Vi har en tv i vårat sovrum så det är bara att fortsätta halvsova ialla fall! ;) Men hon är inte så medveten än att det går vissa tider utan barnprogrammen är när mamma säger så. Dvs video, jag har full koll på utbudet och tiden hon sitter! ;)
 
Sv: Dj-kla unge!

Hihihi, ja vad gör man inte... Var man sådär själv när man var liten? Det var så länge sen så man kommer ju inte ihåg. Jag är så trött så jag mår illa på mornarna när det där för******* väckarklockan ringer så det inte är klokt... ;)
 
Sv: Dj-kla unge!

Allvarligt så skulle jag INTE gå upp och väcka. Vill han gå upp och se något får han väl se till att vakna av sin klocka. Byt klocka kanske så ni inte blir så störda?
 
Sv: Dj-kla unge!

skulle aldrig i livet låte mitt barn ställa klockan, speciellt inte om han inte gick upp??!!

finns det ingen chans att spela in barnpogrammet så kan han ju titta på det när NI säger att det är ok.
 
Sv: Dj-kla unge!

Nej, vi kan inte spela in för vi har bara dvd och ingen video, men jag tycker det är ok att han sätter klockan för att han inte ivll missa det, han har ju inte tillgång till barnprogram så ofta eftersom vi inte har en massa kanaler.

Kommer själv ihåg när man var liten och ville titta på t ex julkalendern på morgonen, mamma väckte mig då.. Så är det inte för många idag eftersom de i princip har fri tillgång till barnprogram.

Däremot kan jag hålla med om att han gott kan vakna av klockan själv, men det hindrar inte mig från att vakna.. Men det är ändå ganska ok för pållarna ska ha mat :)
 
Sv: Dj-kla unge!

hi hi, det växer bort med åldern.. nu får jag väcka varje morgon, för något år sedan var det tvärtom :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp