Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Djävulsklorot

F

Fridamatilda

Bara lite nyfiken vad det är för något och vad den är bra för!?
Vi hade en (privatägd) ridskolehäst som fick det i våras, men jag tog aldrig reda på varför.

//Frida

Dock ska man vara medveten om att butta är mer smärtstillande än antiinflammatoriskt. Iaf enligt de vet jag pratat med så är den antiinflammatoriska effekten ganska låg.

I kliniska studier, som jag tyvärr inte lyckats få tag i, så påstås djävulsklo vara likvärdigt NSAID-preprat, dit t ex butta hör.

Jag kan bara svara för mina erfarenheter, men på valacken så hjälpte butta och djävulsklo EXAKT lika bra. Det trubbade av smärtan. Hur det är med det antiinflammatoriska vet jag inte.

På fångstoet fungerade djävulsklo inte alls, men hon fick flytande, valacken fick torkad rot.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6501 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Igår var vi till veterinären och fick konstaterat att en slemsäck är inflammerad. Har i princip aldrig hört talas om detta så blir lite...
Svar
7
· Visningar
385
Ridning I annonser står ofta "ingen nybörjarhäst" och jag funderar på vad det innebär. Jag ser mig inte som nybörjare, red i min ungdom och har...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 069
Hästvård Idag när jag tog in mina hästar, var båda deras höger/ hovar lite lite varmare än de andra. Alltså en av dem har en varm vänster hov...
Svar
4
· Visningar
276
Hästvård Tänkte bara spåna om någon här har några idéer. Min häst hostar aldrig på hösten/vintern när han står inne på box på halm och äter hö...
Svar
12
· Visningar
538

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar