Djävulsklorot

F

Fridamatilda

Bara lite nyfiken vad det är för något och vad den är bra för!?
Vi hade en (privatägd) ridskolehäst som fick det i våras, men jag tog aldrig reda på varför.

//Frida
 
den är anti inflammatorisk och smärtlindrande...sägs vara lika god som fenylbutazon i det avseendet.
 
Dock ska man vara medveten om att butta är mer smärtstillande än antiinflammatoriskt. Iaf enligt de vet jag pratat med så är den antiinflammatoriska effekten ganska låg.

I kliniska studier, som jag tyvärr inte lyckats få tag i, så påstås djävulsklo vara likvärdigt NSAID-preprat, dit t ex butta hör.

Jag kan bara svara för mina erfarenheter, men på valacken så hjälpte butta och djävulsklo EXAKT lika bra. Det trubbade av smärtan. Hur det är med det antiinflammatoriska vet jag inte.

På fångstoet fungerade djävulsklo inte alls, men hon fick flytande, valacken fick torkad rot.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag är intresserad av en f.d ridskolehäst som inte fungerade i verksamheten dels för att den var känslig och för svårhanterlig där...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: SaraB
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 495
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
7 317
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb I våras fick jag bara 20 semesterdagar och ifrågasatte detta. Efter lite krångel stod det slutligen 25 men i samma veva försvann mina 5...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 831
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp