Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Djur är inte människor

Sv: Djur är inte människor

Hon verkar ha fått ett och annat om bakfoten. Håller med om att man absolut inte får "disneyfiera" djuren och tro att de är människor.
Men att därför säga att hästar inte behöver sällskap? :smirk: De är ju mer utpräglade flockdjur än vad människan är!
Tycker f.ö. att djurskyddsmyndigheten gör ett strålande jobb!

Sv: Djur är inte människor

Håller med helt och fullt. Äntligen i och med djurskyddsmyndigheten så händer det lite för djurens välbefinnande.
Och de flesta som klagar på den gör det för för sin personliga förlust av tid eller pengar.
Det kostar... det är jobbigt att mocka en box i stället för spilta osv osv.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5544 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel
Dagbok I lite drygt en vecka nu har jag inte gjort någonting. Fast nej, det är inte sant, det har jag visst det. Jag har varit mycket i...
Svar
0
· Visningar
611
Kropp&Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
13 238
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 512
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
15 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Övergång till fisk?
  • Vad gör vi? Del CXXXV
  • Vad lyssnar du på? II

Hund, Katt, Andra Djur

• Ledsen hund