Djur är inte människor

Sv: Djur är inte människor

Hon verkar ha fått ett och annat om bakfoten. Håller med om att man absolut inte får "disneyfiera" djuren och tro att de är människor.
Men att därför säga att hästar inte behöver sällskap? :smirk: De är ju mer utpräglade flockdjur än vad människan är!
Tycker f.ö. att djurskyddsmyndigheten gör ett strålande jobb!
 
Sv: Djur är inte människor

Håller med helt och fullt. Äntligen i och med djurskyddsmyndigheten så händer det lite för djurens välbefinnande.
Och de flesta som klagar på den gör det för för sin personliga förlust av tid eller pengar.
Det kostar... det är jobbigt att mocka en box i stället för spilta osv osv.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Hästnyheter I helgen skakades travvärlden av en skandal då en kusk inför ett lopp slog sin häst med piska. Så får man inte behandla ett djur...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Gunnar
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår eftermiddag kom jag hem från ett par dagar på tävlingarna i Laholm där jag varit med som hästskötare/sällskap/mentalt stöd (inte...
Svar
0
· Visningar
537
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp