Djur . djur desa undebara varelser !

J

jooosan

djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom...

Jajaj iaf, melissa, var den första katt vi skaffade, jag var helt dörädd för djur, men hon tänkte väl HAHA, hon är rädd muhaha, så då springer jag upp och kissar i hennes säng, så då gjorde hon det, på så sätt markerade hon sitt revir, i den sängen ska jag minsann bo tänkte hon, sen den gången sover hon nästan alltid i min säng. :D

sen lilla Busan, en liten kanin, när jag hade lärt mig att inte vara rädd för djur längre ville jag ju ha ett eget djur och bortskämd som jag e, så fick jag en liten beige bondkanin från leråkra,, frida och jag me våra kanindagis, det var ju vårt företag då jue ;) hahah, skrev fodertavlir osv. i husets alla viktiga papper, också en gång när hennes kanin och min kanin var i kanindagiset så *råkade * vi ju öppna grindarna, så dom parade sig, jag tyckte att det var så äckligt så jag stannade utanför:P haha men sen efter ngra veckor kom de fyra små sötaste kaninungarna man kan tänka sig,,påfyllning till kanindagiset ;O wie, henke, nisse, svante och sotis, frida fick svante(nu död om jag inte minns fel) Hanna fick Sotis (död) också har jag fortfarande kvar nisse och henke, underbara keldur de där :D haha, sen en vinter , sotis, nisse, henke och busan tillbringade i leråkra, i slutet av vintern där var de dags att busan att lämna jorden, de var mitt första djur som jag älskade som jag förlorade, och de kändes kan jag säga. men som sagt henke och nisse hoppar fortfarande i sina burar och fyller 6 detta året ;D

Sen så hanna och jag ville ju ha ett får, ja ett får, så en kväll en ruggig kväll, jag o min familj var ute i leråkra och käkade, lika gott som vanligt, så plötsligt ringde JOhan, han sa att tage och dom hade ett litet nyfött lamm, som mamman inte ville ha, hanna och jag ska äntligen bli *föräldrar* till lille lambi, dte var inte svårt att hitta ett namn till han, så fort vi såg han så såg man att de var ett litet lamm, hans fullständiga namn blev Lambi, Pricken Bengtsson ( vilken fantasi man hade), hanna ochj ag var såna bra föräldrar man bara kunde bli, han fick ha en blöja på sig, varje morgon klockan sex steg vi upp och värmde en nappflaska med extra fet mjölk och matade han, och vilken liten matgris han var. han blev tjokare och tjockare, växte upp och blev en riktig fin bagge, vi lärde han så mycket, han drog en kärra med min lillebror i, han hoppade över hinder, vi var och gick på promenader med han, nu hade han dock flyttat ut så hade bodde i en liten hage , men ett litet hus och en solstol med parasol. haha sen var ju vi ju tvugna att skaffa sällskap till Lambi, och bortskämda som vi är så far pappa och min farbror nästa dag och hämtar en tacka till Lambi, tackan döpte vi till Wilma, wilma var inte tam alls, men vi gjorde henne liketam som lambi tillslut, långa hrliga parpromenader blev de med dom, hanna, jag lambi och wilma, ja de var en treevligt tid, men så en vacker dag mitt i fruskosten får jag ett samtal från leråkra,,WILMA HAR FÅTT EN BEBIS; WILMA HAR FÅTT EN BEBIS, vi sväljer macka och drar full spete ut till leråkra och där står han, vår nya lille bebis, denna gången var den en liten Pricken:Dhan växte upp och blev lika tam, Lambi hade nu dock som många tamlamm börjat stångas, så några hårda smällar fick man stå emot. sen så en dag när hanna o jag började bli äldre så var de dags att säga hejdå till dom, alla tre flyttade det till stället där vi köpte Wilma, hej då och många tårar blev det där, Wilma och Pricken vet jag inte så mycket om idag, vi var och hälsade på lite i början, men sen miste vi kontakten med dem två, dom flyttade till en annnan hage läöngre därifrån, men är troligen döda idag :/ men så lambi, han och hans nya ägare blev bästa kompisar !haha men så bara för några veckor sedan, stod det i tidniingen, äldre kvinna attackerades av ilsk bagge, kvinnan hade gått genom hagen osv, och sen fick vi reda på att den ilskna baggen var Lambi. men så vitt jag vet så lever Lambi även iadg, men en skylt (akta ilsk bagge) utanför hagen. han blir hela 6 år iår. älskade lille lambi det är konstogt att ett får kan betyda så mycket för en..

sen så skaffade vi ju Foxie, en helt underbar hund, han var helt perfekt, han var en parson jack russel, vi köpte han på en härlig kennel, han var perfelt på de vis att pappa kunde använda han för att jaga coh sen så var han världens bästa familhe hund för resterande av familjen, så många minnen jag har med den hunden. han dog dock förra vintern drygt ett år sen, de var de tuffaste farväl jag varit med om, han blev bara fem år gammal, vi märkte att han fick svårare at behålla hullet, det gick neråt hela tiden, vi bestämde oss för att uppsäka veterinär, veterinären tog prover och det visade sig att foxie inte hade lång tid kvar, han njurar var helt ur funktion. . efter att vi åklte hem därifrån i min famn, jag grät och grät hela vägen hem, efter det levde han en vecka. sen så somnade han in , det var ett tufft adjö

sen var vi hunlösa i ett år nästan, eller ja ett halvår drygt, sen skaffade vi Polly en jack russel lågställd, en helt underbar hund, livligare ocg glade kan man nog inte finna ! hon är undebar hon fyller ett i sommmar, hon har precis börjar med sin löpning för första gången, så varenda trosor man har satt på henne har hon i princip bitit sönder..hon e härligt, man blir så glad av henne ! hon kommer vi ha kvar länge länge !


Hästarna har jag dock inte skrivit ngt om denna gången, den berättelsen tar vi nästa gång, där även där finns en hel del att berätta

så idag har vi alltså, melissa, henke, nisse och Polly, helt underbara djur, det finnns inget som gör mig gladare än friska och glada djur !


ursäkta stevfelen

bilder på
henke, nisse och Undebara Polly (kolla sittstilen)

DSC00683.JPG


DSC00686.JPG
 
Sv: Djur . djur desa undebara varelser !

Här har jag även bilder på Lambi och Wilma


DSC00975.JPG
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 158
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 470
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp