Djurkommunikation

B

**BORTTAGEN**

Någon som gått kurs i djurkommunikation? Vad har ni för erfarenhet därifrån. Var ni nöjda med kursen? Någon ni kan rekommendera eller inte rekommendera?
Vill gärna veta
 
Nej, jag tror inte på sånt bullshit! :devil:
Alltså rekommenderar inte det. Dom vill bara tjäna pengar på folk.
 
För at den här tråden inte skall spåra ur föreslår jag at endast de med någon erfarenhet skall svara.
 
Jag gick en "kurs" hos Mia Mattson som var jättebra och otroligt inspirerande! Men man måste såklart träna MASSOR själv för att bli någotsånär duktig!
 
Ja, (skrattar) Det kan ju inte passa alla jämt. Jag står med båda fötterna på jorden iaf.
Ärligt talat så trodde jag "lite, lite" på det förut. Men TV fick upp mina ögon. När jag såg hur dom höll på med den stackars "pinnen" varmblod tror jag det var, så upptäckte jag att det var bara för att tjäna pengar på elendet.
Stackars häst säger jag bara. Skönt för honom att han inte är i livet längre.
Så därför tror jag inte på sånt.
 
Ang. hästen pinnen. Jag är litet lagom bekant med hästprataren som visste vad pinnen ville. Långt innan hon kunde prata med hästar "kom vi ihop oss" ang allt som har med hästar att göra. Och all annan djurhållning oxå för den delen. Vad som hände på hennes gård är sådant man inte ska ta upp här. En vansinnigt enkelspårig människa är hon, och inte f-n kan hon prata med hästar. Bara påhitt. Däremot så tror jag att de med "djuröga" kan, vet och har så mycket erfarenhet att de kan avgöra vad djuret vill och behöver. Nej, efter att ha varit med på en "prata med djur-kurs" så kan jag bara säga -"vilken bluff". Men pengar tjänar de!
 
Ja, det där med Pinnen är verkligen tragiskt och jag kan bara beklaga. Men skojare finns det inom alla branscher. Jag är helt klart för licensiering av djurkommunikatörer.

Ett annat program som (tyvärr) blev väldigt uppmärksammat är Robert Aschbergs "avslöjande" program om djurkommunikatörer. Som en bisats vill jag gärna inflika följande:
1. Robert och hans fru har under flera ÅR framgångsrikt anlitat Mia Mattsson att kommunicera med deras hund..De är nöjda med reslutatet.

2. Flera av de som var med och gjorde programmet kontaktade Mia efteråt och ville göra fler "men seriösa" program om detta med henna, då "detta var bland det häftigaste de sett!".Naturligtvis bad hon dem fara och flyga!

3. De frågor som djurkommunikatörerna skulle ställa till hästen var totalt tagna ur luften, t ex skulle de fråga om hästen gillade att bli kallad ett visst namn, som den aldrig kallats! Klart att svart blev lika märkligt som frågoan. osv, osv..

Som sagt finns det helt klart oseriösa, men också många, många JÄTTE duktiga kommunikatörer, som kan hjälpa många djurägare och framförallt djur med att komma bättre överens!
 
Ja, jag må väl vara enkelspårig men jag tror mindre och mindre på detta. Och då ska jag tala om att min syster påstår sig kunna prata med djuren och mäniskor i andevärlden. Hon går kurs på kurs med detta och helaing etc....

Men att Robert A, anlitar henne det undrar jag. Han skulle nog vara rädd för att det skulle komma fram i så fall.

Likdant ang frågorna. Det stod ju i tidningen att dom skulle fråga hästen om han gillade sitt namn etc.. som han inte hette ens. Så det vet vi. Men samtidigt så vet man ju hur mycket en journalist hittar på. :D

Men varför bad hon dem fara och flyga om dom nu var seriösa folket som ville göra mer film?? Det verkar ju ännu konstigare tycker jag. OM hon nu visades i dålig dager på TV:n så borde hon väl vilja visa sitt rätta jag när hon kan och är duktig. Eller hur?
Ja, tyvärr men jag är fortfarande lika envis.
 
Allt det där tycker jag bara låter som rent påhitt!

Den djurprataren skulle säkert vilja att dom efteråt skulle ha visat intresse för ännu en filmatisering, bara för att hon själv tycker att hon är seriös.

Det låter som om djurprataren själv har hittat på de där ryktena, för fakta är det väl inte????

Jag har själv haft M.M här. Hon var duktig på att veta hur hästarna hade det o.s.v. men tror mer att hon är duktig på att se sådant, knappast prata....

De flesta läser av både hästar och ägare, och ofta är de duktiga på hästar i vanliga fall, vilket hjälper dom att veta ungefär hur de flesta hästar har det...

lite ont i ryggen o.s.v. låter nog bra, de har ju de flesta hästar iaf ngn stans i ryggen...så det stämmer nog in ofta. SDå går ägaren o kollar hästen o vips...

njae, tror inte på det...
 
...menade inte M.M förresten... det var en annan jag menade men skrev fel!
 
utmaning

golit uppmanar som vanligt alla hågade hästpratare att anmäla sig till vetenskaplig prövning av fenomenet.

Visserligen har ännu ingen trots upprepade uppmaningar anmält sig men men....

glt
 
Mia Mattsson var inte med i programmet, hon tillfrågades bara som "expert". Hon kommer troligtvis med egna program i Tv4+ till våren, producerade av människor som vill visa flera sidor av hennes arbete. Hon ville inte göra ett program med de som gjorde programmet med Aschberg därför att hon anser att de var oseriösa, och att de förstörde hennes och hennes kollegers anseende helt i onödan och med tvivelaktiga metoder.

Robert Aschberg anlitar henne, helt sant! Han är en så SJUKT dålig journalist (det tyckte jag långt innan detta program) som bara är totalt sensationslysten, så jäkla trist.

Förövrigt: Komihåg att på 60- talet trodde inte läkarna att spädbarn kunde känna smärta, nu tror en del inte att djur kan kommunicera med oss, bur things are changin´!
 
Ja där ser man vad vi mäniskor tycker olika! :)
Vi i vår familj tycker att Achberg är skitbra.
Han rör verkligen om i grytorna. Han är den bästa just nu. För ca 15-20 år sedan så tyckte jag om Jan Gíullo med risk för stavfel. Då var det han som verkligen rörde om bland myndigheter.
Ang detta med spädbarn att dom inte kunde känna smärta: Det har jag aldrig hört.
Ja visst, vi kan ju fortsätta ang detta då. Du kanske tror på ufo också då? Det gör jag nämligen inte heller.
 
Varför skulle jag tro på UFO´n bara för att jag vet att man kan kommunicera med djur?
Makes no sense.
 
Re: matte

Mattekurs? Tja varför inte? Inte för att jag behöver det då jag räknat ekonomiska kalkyler och annat skoj som man lär sig på Handels på härsan och tvärsan i snart 3,5 år men ändå..
 
Vilka bevis kan du presentera? För att man kan prata med djur alltså. Jag vill ha bevis!!! Kan inte fatta hur du så tvärsäkert kan säga att du vet.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2
Svar
26
· Visningar
785
Kropp & Själ Jag tänkte köpa menstrosor och testa om det är något för mig. Vilka rekommenderar ni? De är ju ganska dyra tycker jag, går liksom inte...
Svar
12
· Visningar
838
Senast: Humla
·
Hästmänniskan Hej, Finns det någon här som har erfarenhet av UPH Academy, Vessigebro, de har yrkesutbildningar som man betalar för, tex Equicoach...
Svar
1
· Visningar
314
Senast: ameo
·
Övr. Katt Behöver köpa en kattlucka men det är ju värsta djungeln. Vill ha en bra pålitlig lucka, som öppnar och stänger som den ska, håller tätt...
Svar
16
· Visningar
803
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp