Bukefalos 28 år!

Djurutbildning på distans

AgentCarter

Trådstartare
Vet någon vad det finns för utbildningar som ger jobb inom djurnäringen på distans?
Krav för mig är att det är en högskoleutbildning eller en utbildning där man får jobb med bra löneutveckling.
Om den finns på Karlstad uni kan det också fungera :)

(japp, velig om vad man vill med livet)
 
Sv: Djurutbildning på distans

Finn biolog programmet på kau, men vet ej om det ger de jobbmöjligheterna jag vill ha. Men om man ska tro jordbruksverket kan man bli djurskyddsinspektör men hur ser marknaden ut där egentligen?
 
Sv: Djurutbildning på distans

Det blir klurigt att hitta något som både är med djur, på distans, högskoleutbildning och med bra arbetsmarknad. Men om kan slacka på ett eller flera krav så är mina förslag:

Miljö- och hälsoskydd (Uni)

Agronom (Uni)

Driftsledare lantbruk (YH)

Klövvårdare (jag spånar bara här :D, YH)

Husdjurstekniker

Djurskötare inom lantbruk

Djurvårdare

Djursjuksköterska (Uni)

Hovslagare (YH)
 
Sv: Djurutbildning på distans

Kan inte ge efter på något mer än odistans går bra om det är på kau.

Miljö- och hälsoskydd (Uni) (är det inte ganska kass arbetsmarknad?)

Agronom (Uni) (tyvärr ej distans)

Driftsledare lantbruk (YH) (nja.... Känns inte som en bra arbetsmarknad men har ej kollat)

Klövvårdare (jag spånar bara här , YH) (rädd för kor :p)

Husdjurstekniker (om det finns distans och rimlig arbetsmarknad)

Djurskötare inom lantbruk (Nej)

Djurvårdare (för dålig arbetsmarknad)

Djursjuksköterska (Uni) (ej distans)

Hovslagare (YH) (Tror inte min rygg skulle orka alls)

/MVH miss negativ
 
Sv: Djurutbildning på distans

Tror det är svårt att få ihop dina önskemål.
Universitetsutbildningarna som har med djur att göra går på SLU och inga av dem ges på distans vad jag vet.
Sen är det tyvärr så att djur och god löneutveckling inte går riktigt hand i hand. :crazy:
 
Sv: Djurutbildning på distans

Miljö- och hälsoskydd (Uni) (är det inte ganska kass arbetsmarknad?)

Jag har en kandidatexamen i miljö- och hälsoskydd (med inriktning djurskydd) och jag var utan jobb i två veckor efter utbildningen, sen har det bara rullat på. :D Jag tog examen 2012. Jag har jobbat både som gymnasielärare (djurvård) och jobbar nu som handläggare för smittskyddsfrågor.
 
Sv: Djurutbildning på distans

Vart läste du det någonstans? Vad är det för behörighetskrav och så? tyckte det lät intressant! :)
 
Sv: Djurutbildning på distans

Jag läste i Halmstad. :) Behörighetskrav var matte C och Naturkunskap B. De flesta av mina kursare fick jobb omgående. :)
 
Sv: Djurutbildning på distans

Nu läser jag förvisso renodlad miljö, men min man läste miljö och hälsoskydd. Han gick inte heller arbetslös många dagar. Och för min egen del är jag övertygad om att jag kommer ha ett miljöinriktat arbete i min hemkommun inom maximalt sex månader, vore jag flyttvillig skulle jag bli förvånad om jag inte hade jobb rätt omgående.

Miljö är en expanderande bransch, industrier ser fördelarna med att anställda miljövetare, avfall och energifrågan äter upp fler anställda, vi får även vara med på ett ganska stort hörn i kommunala samhällsfrågor (planering, kartläggning, målsättning osv) samt att länsstyrelsen behöver en hel del miljöutbildad personal.

Sett med renodlade djurutbildningar så får du mycket större bredd att gå t ex M&H med inriktning djurskydd än en djurskötarutbildning. Löneutvecklingen är helt klart bättre också, detsamma gäller nog möjligheterna att kunna bygga på din utbildning. Läsa till magister/master eller inrikta dig mot (miljö)ingenjör.
 
Sv: Djurutbildning på distans

Blev super glad utav att läsa det här.Det enda problemet för mig är då matten

*fortsätter följa tråden*
 
Sv: Djurutbildning på distans

Blev super glad utav att läsa det här.Det enda problemet för mig är då matten

*fortsätter följa tråden*


Matten har också alltid varit min akilleshäl. Jag svor på gymnasiet efter att jag var klar med matte A att jag ALDRIG skulle öppna en mattebok igen. Men vet du vad? Vill man någonting tillräckligt mycket så går ALLT! Jag läste upp matte B och matte C på komvux distans (2008/2009) och sökte till högskolan 2009. Det var värt ALLT slit! :)
Just nu läser jag matte 4 (!) för fortsatta studier. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 570
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 695
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 893
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 132
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp