Djurvårdare nivå 2... Lön?

Rullgardina

Trådstartare
Någon som jobbar som Djurvårdare nivå 2 på veterinärklinik och kan berätta på ett ungefär vad lönen ligger på? När jag googlar misstänker jag att jag får upp lönerna för Leg. Djursjukskötare för det verkar lite för högt...? Dessutom tycker jag att lönestatistiks-listorna man får upp kan vara lite missvisande och inte stämma med verkligheten.
 
Det beror till väldigt stor del på var du jobbar i landet och vilken arbetsgivare, men runt 20-24000 kan jag tänka mig.
 
Jag är djurvårdare nivå 2 med avtalsenlig lön på större kedja och tjänar strax över 23, plus ob och ev övertid osv såklart :)
 
Tack! Har du jobbat i många år? Trivs du med yrket?:)
Har aldrig varit tillsvidareanställd på heltid då jag studerar parallellt, utan har haft tidsbegränsad anställning sommartid samt deltid/på timme resterande del av åren. Trivs superbra på jobbet! Men det beror nog mycket på arbetskamraterna och bra ledning från cheferna.
 
Har aldrig varit tillsvidareanställd på heltid då jag studerar parallellt, utan har haft tidsbegränsad anställning sommartid samt deltid/på timme resterande del av åren. Trivs superbra på jobbet! Men det beror nog mycket på arbetskamraterna och bra ledning från cheferna.
Ok! Tack för svar. Låter ju bra! Viktig med bra stämning på jobbet såklart:)
 
Det är ju ingenting 😅
Hur kan det vara så lågt?
Ptja, på många kliniker är ingångslönen för en veterinär nu runt 32-33 och då har man pluggat i 5,5 år och har sannolikt över en halv miljon i studieskuld. Medans djurvårdare kan man bli på gymnasiet eller efter en helgkurs liksom... Men ja, lönerna måste väl upp I guess. Speciellt för veterinärer och djursjukskötare som har universitetsutbildning och legitimationsyrken.