Dobbis nya hus i Skåne

dobbis

Trådstartare
Hej å hå!
Köpte ett hus utanför Hörby i skåne, tanken är att det i fösta hand ska vara ett semesterboende och om jag trivs kanske jag flyttar tillbaka ,vem vet?!
Villa 120+110 kvm,tomt ca 1800kvm

Huset
32554322.jpg
 
Ja,måla,byta dörrar och i ett senare skede lägga nytt tak
En av mina tidigare hyresvärdar sa alltid att man börjar med taket när man renoverar, inget hus utan tak så att säga. Och innan det är kasst då. Där jag nu bor fick jag regnvatten längs med lampsladden i köket för en del år sedan... Så frågan är väl om det är dyrare att byta tak när det börjat läcka eller om det är dyrare innan det börjat läcka?

Så mitt tips är att byta tak i god tid i alla fall :D

I övrigt är det ett trevligt hus, vad jag sett än så länge förstås. Kul med hus ju! :)
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 606
Senast: Ramona
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 558
Senast: kma
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 963
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 249
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp