Dobermann eller ytterligare en hundrasväljartråd?

Sv: Dobermann eller ytterligare en hundrasväljartråd?

Helt rätt,et tänkte inte jag på,men det kan kosta tänder eller en bruten käke.
Och som gnällkärring så ska dobbis inte ha "rottiskedja" utan en kedja med rundade länkar :angel: eller helst inte kedja alls.

Varför inte "rottislänkar"? Är det de avlånga som är på bilden? Min ena har en sådan kedja :angel:

det där med att leka med kedja på har jag lärt mig hårda vägen.... Som tur var vrålade hunden till och så stod de stilla tills jag efter mycket om och men hade pillat loss den från kedjan. :o Den hårda vägens lärdom alltså.
 
Sv: Dobermann eller ytterligare en hundrasväljartråd?

Helt rätt,et tänkte inte jag på,men det kan kosta tänder eller en bruten käke.
Och som gnällkärring så ska dobbis inte ha "rottiskedja" utan en kedja med rundade länkar :angel: eller helst inte kedja alls.

Och jag skulle säga att den inte ska ha en "schäferkedja".
Den är ju så ful att det får schäferfolket behålla själv för jag vill inte ha det på min rottis heller, finns som tur är riktiga länkar som är lite grövre som håller för en klump också :)

/Camilla
 
Sv: Dobermann eller ytterligare en hundrasväljartråd?

Ja visst är den ful :),den skramlar,nyps och rasar i backen om dom böjer ner huvudet och så är den opropp.
 
Sv: Dobermann eller ytterligare en hundrasväljartråd?

Jag fick en gång i tiden lära mig att dom hade den typen av kedja på schäfrarna för att den är snällare mot pälsen, men nej vackra är dom inte.

/Camilla
 
Sv: Dobermann eller ytterligare en hundrasväljartråd?

Ja visst är den ful :),den skramlar,nyps och rasar i backen om dom böjer ner huvudet och så är den opropp.

Nej inte ar den vacker, men fungerar bra i vissa situationer. Jag har aldrig blivit nypt eller haft en som rasat av hunden:eek: Daremot ar den enkel att fa absolut perfect i langd (och inte stryp) med koppel och den ar klart palitlig att den inte gar sonder och den sliter inte ut palsen runt halsen.
Oftast har min ett sott rosa halsband:D men ibland en "Rottis kedja" (forsta gangen jag hort den kallas for det).
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 185
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 001
Senast: DeCloe
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 132
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 145
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Sätta upp gammal tapet?
  • Den siarlösa ulvleken

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp