Dobermann mer sällsynt ?

Det är nog inte tävlingssituationen utan andra hundar bara. Det finns en hel del könsbunden aggression hos hanarna + att det är en ras som gärna tar sig ton mot andra om man inte styr dem.
Jag håller inte med, under alla mina år med dobbis har dom alltid kunnat umgås med andra hundar/raser/kön, tom hanhunden.
 
Jag håller inte med, under alla mina år med dobbis har dom alltid kunnat umgås med andra hundar/raser/kön, tom hanhunden.
Ptja, det är inte min erfarenhet. Särskilt inte hanarna, men det brukar iaf funka bättre med hanar av annan ras än två dobbishanar.
Tikarna brukar funka mycket bättre med andra hundar, men jag vet ett par stycken som är lite svåra med, och hanar brukar generellt funka med alla tikar imo.

Att de beter sig illa som det beskrivs i tråden har ju dock inte så mycket med huruvida de kan umgås med andra dock. Hundar som gör utfall mot andra hundar i koppel när de inte är satta i arbete är ju inte särskilt ovanligt.
 
Ptja, det är inte min erfarenhet. Särskilt inte hanarna, men det brukar iaf funka bättre med hanar av annan ras än två dobbishanar.
Tikarna brukar funka mycket bättre med andra hundar, men jag vet ett par stycken som är lite svåra med, och hanar brukar generellt funka med alla tikar imo.

Att de beter sig illa som det beskrivs i tråden har ju dock inte så mycket med huruvida de kan umgås med andra dock. Hundar som gör utfall mot andra hundar i koppel när de inte är satta i arbete är ju inte särskilt ovanligt.
+ att dobbisar ofta sitter o gapar utan att vara aggresiva,men det ser illa ut för den inte rasvana
 
Fina rent exteriört har många jag träffat varit. Men deras egenskaper har inte varit något utmärkande ändå.

Det är många som är mentalt sönder avlade. Det är väldigt tråkigt.

Även exteriört som en Belgien blue tjur och ingen bakdel och inget bra mentalt har jag stött på också.
 
Apropå fläskweilers:
Dobbermann har samma problem med linjer och utseendet. Många utställningshanar ser snarare ut som nån korsning med mastiff/GD än dobermann imo.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 235
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Här är jag med en flummig liten tråd igen :o Vilka raser är vanligast där ni bor? Någon ovanlig ras som ni trodde var vanlig, men som...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 153
Senast: copernica
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
8 856
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 633
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp