Bukefalos 28 år!

Dodson & Horrell, igen!

M

montgomery

Dodson & Horrell, igen!

Har nu skrivit till dom och då svarade dom att jag skulle räkna om proteinet till smältbart själv med denna formlen
protein*0,95-25,67=g smrp. Så jag räknade på deras foder och när jag provade på kraffts foder så blev alla svaren fel. Gäller detta då bara för D&H foder?

Och sen läste jag i en foderbok(med Christina Planck) att de svenska MJ bara är 86% av de engelsak MJ! Stämmer det?

:confused: :confused: :confused:
 
Re: Dodson & Horrell, igen!

Proteinformeln kan jag inte, men däremot vet jag att vi har olika MJ i de flesta europeiska länder, står inte omräkningsformlerna i Christinas bok?? När man skall köpa importfoder gäller det att kolla med importören vilken MJ-metod som har använts, annars blir det ju fel värden.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 392
Senast: mackan
·
Foder & Strö Vi har analys på grovfodret (torrt hösilage. TS 80)där provet är taget direkt på vallen. MJ är 7.2 kg/foder och smrp 63 g/kg. Kvoten är...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: Corax
·
Foder & Strö Har fått analysen på vårat Hö och ska försöka få ihop en foderstat , men jag får inte ihop någon :( Då jag provar lägga in olika , så...
Svar
4
· Visningar
1 186
Senast: Hjartagna
·
Foder & Strö Vilket proteintillskott är mest prisvärt? Har hittills räknat mig igenom Kraffts sortiment, där jag får betala ca 18-20 kr/dag i rena...
2
Svar
31
· Visningar
4 002
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp