Död kanin- hur gör vi med den som är kvar?

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Idag när jag va ute hos våra två hermelinkaniner så insåg jag att den ena av dem låg för döden. Hon mådde bra igår så det måste ha gått fort. Kaninerna var systrar och har levt ihop hela tiden. Frågan är nu om den som är kvar kan leva själv eller om man ska försöka få tag i en kastrerad hane som sällskap? Jag har kikat runt lite och tyvärr verkar utbudet vara minimalt häromkring. Hon som är kvar verkar oberörd och brydde sig inte om sin syster varken när jag höll i henne (när hon dog) eller efter utan va mer intresserad av maten. Vad är era erfarenheter?
 
Om inte kaninen är väldigt gammal hade jag försökt ordna kompis.
Eller såg nu att de bor ute - då säger jag absolut kompis.
 
Idag när jag va ute hos våra två hermelinkaniner så insåg jag att den ena av dem låg för döden. Hon mådde bra igår så det måste ha gått fort. Kaninerna var systrar och har levt ihop hela tiden. Frågan är nu om den som är kvar kan leva själv eller om man ska försöka få tag i en kastrerad hane som sällskap? Jag har kikat runt lite och tyvärr verkar utbudet vara minimalt häromkring. Hon som är kvar verkar oberörd och brydde sig inte om sin syster varken när jag höll i henne (när hon dog) eller efter utan va mer intresserad av maten. Vad är era erfarenheter?
Tipsar om smådjurschansen, som har kaniner och andra gnagare som alltid söker nya hem...
 

Liknande trådar

Däggdjur Vänder mig till kloka buke för att få lite råd. Sommaren -01 skaffade vi ett kaninsyskonpar som levde tillsammans hela livet. I april...
Svar
4
· Visningar
2 613
Senast: Klaralove
·
Däggdjur Skaffade mig 2st franska vädurar för 3.5år sedan, systrar var de och de har levt hela sitt liv ihop i ena hästboxen i stallet. Om...
Svar
18
· Visningar
11 110
Senast: Limelight
·
Övr. Djur Orkar ni att läsa? Jag behöver hjälp i mina tankegångar så ni är guld om ni orkar "lyssna". I vintras skulle min syster flytta från...
2
Svar
29
· Visningar
7 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp