Döda hästar hittades i skogen

Usch, undrar om det kommer bli vanligare nu när folk blir uppsagda och permitterade.
Inte döda hästar i skogen kanske men hästar som går till slakt kommer nog öka. Även om man inte har råd att ha kvar hästen och inte lyckas sälja den så sitter det nog alldeles för långt inne hos de flesta att själv döda sina hästar och köra ut dem i skogen. Att däremot avliva/slakta dem korrekt är ändå en realistisk lösning, om än den sista utvägen.
 
Inte döda hästar i skogen kanske men hästar som går till slakt kommer nog öka. Även om man inte har råd att ha kvar hästen och inte lyckas sälja den så sitter det nog alldeles för långt inne hos de flesta att själv döda sina hästar och köra ut dem i skogen. Att däremot avliva/slakta dem korrekt är ändå en realistisk lösning, om än den sista utvägen.
Det har förekommit tidigare att de hittat döda hästar där de skurit bort frysmärkningarna på travare och sedan dumpat dem. Var i tidningarna för några år sedan, även de hittades i snön i en skog.
 
Det har förekommit tidigare att de hittat döda hästar där de skurit bort frysmärkningarna på travare och sedan dumpat dem. Var i tidningarna för några år sedan, även de hittades i snön i en skog.
Sedan 2013 ska lyckligtvis även travbana chippas, så det torde väl göra det lite svårare i alla fall.

Däremot vet jag inte om det går att sabotera chippen på en död häst på något vis.. Fråga mig inte vad man skulle göra i så fall (utom att skära upp hästen och ta ut det) men tänker att på något sätt kanske det går...
 
Sedan 2013 ska lyckligtvis även travbana chippas, så det torde väl göra det lite svårare i alla fall.

Däremot vet jag inte om det går att sabotera chippen på en död häst på något vis.. Fråga mig inte vad man skulle göra i så fall (utom att skära upp hästen och ta ut det) men tänker att på något sätt kanske det går...
Magnetfält förstör nog chippen. Magnetfält Brukar förstöra elektronik. Ta en magnet ch dra över chipet så är det nog dött.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det har gått snart tre månader sedan Emelie Löfströms ponny hittades död i sin hage på Alnö i Sundsvall. Trots undersökning av hästen...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För en vecka sedan hittades en död häst med vad som beskrevs som stickskador på kroppen i en hage på Alnö utanför Sundsvall. Polis och...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter att en häst dödades på Alnön i Sundsvall uttrycker nu andra hästägare oro i området. Polisen utreder händelsen som grovt...
Svar
0
· Visningar
295
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På onsdagen hittade en person sin häst död i hagen på Gotland. Polisen misstänker nu att ett brott kan ligga bakom hästens död och har...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp