Dörr istället för bom

S

Spirelli

Någon som provat såna halvdörrrar bak som Läckösläpet har som alternativ till bommar bak? Tänkte till minsta ponnyn som kommer under bommen om han backar.
 
Jag har inte haft dörr på just Läckösläpet, utan på Umesläpet, och jag tycker det är kanon. Jag tycker att hästar som är lite oroliga och snabbt vill trycka sig bakåt mot bommen blir lite lugnare, det är liksom mer stängt. På dom hästar jag har kört med dörr så har det fungerat utmärkt i alla fall, och jag har inget negativt direkt att komma med.
 
Har inner dörrar på min Bojsläp och jag är supernöjd. Känns tryggt till min vildbase till häst som försöker ta sig ut lite varstans. Rekommenderas varmt.
 
Jag har dörrar på mitt Umesläp och det är verkligen super!
 
Har det i min Boj,och det skonar svansen,annars stod hon och nötte den mot rampen under färd.
 
Vad kostar en sådan transport ungefär, med dörrar?
En begagnad ca 90-94 årsmodell.
Jag vill ha dörrar och tänkte köpa till mitt Trane släp , men det fanns inte, så nu bllir det att leta en med dörrar eller i värsta fall behålla den gamla.
HUr som haver så är det suveränt!

// :cool:
 
Vet inte exakt men du kanske kan få en för 30-35 000:-.
Mycket billigare är att du kollar på en transport,med innerdörrar,eventuellt tar några foto,och så ber du någon om du inte kan själv,tillverka dörrarna.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 838
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 874
Senast: JohannaB
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Eftersom en del av oss kommer vara ensamma över julhelgen (självvalt och inte) eller inte tänker fira tänkte jag att vi kunde ha en tråd...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp