Dörr istället för ramp....

:eek: *gulp* eh ja det blir nog till att vänta 5 år!!! *fattig*

Kanske kan man hyra nåt sånt släp och träna lastning med så kanske hon lär sig att gå sakta ur även vanliga släp? :angel: :devil:
 
Prova går ju ;) Min herre är dock för smart för att gå på det =/

Men som sagt, får han lååg ramp som på Henran så gick det bra med ramp med, till min stora förvåning.
 
Jag har lastat både b och c-ponny i transport med dörrar och det går utmärkt. Ett rejält kliv upp bara.
 
Jag har vanlig ramp på min transport. Visserligen går min häst ganska snällt upp på den men om han får han välja går han upp från sidan av rampen. Han tar då bara ett stort kliv in. Funkar då lite som utan ramp. Han åker utan mellanvägg, annars hade kanske lastningsvinkeln in i transporten blivit lite brant?

Jag vet att många inte gillar att man lastar så men om hästen gillar det så... :angel:
(ut ur transporten går han rakt)
 
En sådan häst hade jag med! Hon ville helt klart ha step up.

Hon gick på sidan av rampen, och sen in i transporten fråns idan samtidigt som hon svängde i 90 grader. Allt för att slippa kliva på rampen. (Om man propsade på det gick hon på rampen dock, men fick hon välja klev hon inte på den)
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som vet några transporter, förutom Fautras som jag redan har koll på, som har bakbommar man kan stänga från där man står...
Svar
11
· Visningar
1 071
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 396
Senast: HannaZ
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
457
Senast: cili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 303
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp