Doftfri duschtvål

SaraXX

Trådstartare
Har någon tips på doftfri duschtvål/duschcreme? Inte ”den här doftar milt och gott tycker jag” utan doftfri.
Samma med deo vad det lider.

Ska vara till pre-teen som ogillar produkter, både hur de känns och om de doftar. Men behöver börja träna lite på att använda duschtvål och/eller schampo eller liknande.
 
Har någon tips på doftfri duschtvål/duschcreme? Inte ”den här doftar milt och gott tycker jag” utan doftfri.
Samma med deo vad det lider.

Ska vara till pre-teen som ogillar produkter, både hur de känns och om de doftar. Men behöver börja träna lite på att använda duschtvål och/eller schampo eller liknande.
Både Lactacyd och ACO har jättebra tvålar (även schampo, deo osv) helt utan doft. I flaska. Kolla apoteket, de har ofta jättebra urval!
 
Har någon tips på doftfri duschtvål/duschcreme? Inte ”den här doftar milt och gott tycker jag” utan doftfri.
Samma med deo vad det lider.

Ska vara till pre-teen som ogillar produkter, både hur de känns och om de doftar. Men behöver börja träna lite på att använda duschtvål och/eller schampo eller liknande.

Eucerin har massor av kroppsprodukter utan parfym som är väldigt snälla mot huden. Jag som astmatisk supertorris använder deras oparfymerade duscholja. Just den tycker jag inte har någon skarpare kemisk doft.

Edit: Jag var tvungen att gå och lukta på den och jag känner ingen doft :D Vad gäller deo kör jag på Bats oparfymerade och den lukta heller ingenting. CCS har en bodylotion på pump som också har ingen till mycket mild neutral doft. Jag gillar heller inte när oparfymerat luktar plast.
 
Har någon tips på doftfri duschtvål/duschcreme? Inte ”den här doftar milt och gott tycker jag” utan doftfri.
Samma med deo vad det lider.

Ska vara till pre-teen som ogillar produkter, både hur de känns och om de doftar. Men behöver börja träna lite på att använda duschtvål och/eller schampo eller liknande.

Doftfri deo: Bats från apoteket!
Screenshot_20230820_172737_Chrome.jpg
 
Har någon tips på doftfri duschtvål/duschcreme? Inte ”den här doftar milt och gott tycker jag” utan doftfri.
Samma med deo vad det lider.

Ska vara till pre-teen som ogillar produkter, både hur de känns och om de doftar. Men behöver börja träna lite på att använda duschtvål och/eller schampo eller liknande.


Det här shampoot har jag en kompis som använder. Personen ifråga är doftöverkänslig

https://www.apotekhjartat.se/produkt/faith-in-nature-schampo-doftfri-400-ml/
 
Eucerin har massor av kroppsprodukter utan parfym som är väldigt snälla mot huden. Jag som astmatisk supertorris använder deras oparfymerade duscholja. Just den tycker jag inte har någon skarpare kemisk doft.

Just den har en lukt som gör att jag betalar dubbelt så mycket för andra duscholjor (som inte är riktigt lika bra för huden). Perfekt exempel! :D

För mig är det ofta bättre med något som har lite parfym, men det måste vara exakt "rätt" doft för att släcka produktlukten utan att själva parfymen blir problemet istället.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
907
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 634
Senast: Enya
·
IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp