Doftkänslighet och att duscha utan tvål (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 16)

Jag gillar parfym etc så länge det inte är som en vägg. Tonåring som gått loss med axe-spray eller äldre herre som baddar med en halv flaska rakvatten tillhör den kategorin (och motsvarande främst damer).

Citrus/frukt/lätta dofter helst, inte mysk, inte vanilj.

Sen vet jag att det är svårt att känna själv så jag ”fyller” aldrig på när jag använder parfym osv.
 
Jag gillar parfym etc så länge det inte är som en vägg. Tonåring som gått loss med axe-spray eller äldre herre som baddar med en halv flaska rakvatten tillhör den kategorin (och motsvarande främst damer).

Citrus/frukt/lätta dofter helst, inte mysk, inte vanilj.

Sen vet jag att det är svårt att känna själv så jag ”fyller” aldrig på när jag använder parfym osv.
Jag är precis likadan :bow:
 
Lite nyfiken nu på vad folk här tycker om otyget doftljus? :D
En av de värsta uppfinningarna någonsin! Jag får svårt att andas, ont i huvudet och mår illa om jag tvingas vistas i rum där folk envisas med att ha doftljus. Det allra värsta är tunga och söta dofter som t ex vanilj. Hade bekanta som hade ett gigantiskt vaniljljus hemma. Jag klev helst inte in i det huset :crazy:
Samma med doftgranar och liknande i bilar. Uäck!
 
En av de värsta uppfinningarna någonsin! Jag får svårt att andas, ont i huvudet och mår illa om jag tvingas vistas i rum där folk envisas med att ha doftljus. Det allra värsta är tunga och söta dofter som t ex vanilj. Hade bekanta som hade ett gigantiskt vaniljljus hemma. Jag klev helst inte in i det huset :crazy:
Samma med doftgranar och liknande i bilar. Uäck!

Inte alls! Får jag ett i present slänger jag det. Har också svårt att vistas i miljöer där de finns, det kan räcka med hyllan i en butik.

Jag håller andan och nästan springer förbi om jag behöver ha mig igenom en sådan avdelning i en butik :yuck:

Håller helt och fullt med om detta!
 
Lite nyfiken nu på vad folk här tycker om otyget doftljus? :D
Jag gillar dem (ffa kring jul) men ångorna lär vara tämligen giftiga (liksom ångor från vanliga stearinljus tyvärr) och min man blir galen om jag tänder några, så här är de bannlysta. Tyvärr..... Jag köpte en del såna där doftpinnar istället, som alltså står nedstuckna i en behållare med doftolja, och det funkar lika bra. Hittade några riktigt fina dofter hos Hemtex i julas, som fortfarande står kvar och doftar.
 
Älskar doftljus, och rökelser! Så länge det är en doft jag själv uppskattar vill säga :)

Måste tillägga att jag aldrig tänder rökelser om jag har besök, då några har besvärats av det. Dom reagerar dock inte om det varit tänt några timmar innan :)
 
Själv älskar jag dofter såsom parfym och parfymerade handkrämer, men är sparsam efter att ha arbetat med känslig kollega i många år. Måste vara oerhört jobbigt att vara allergiker och bli förbisedd hela tiden, oavsett allergi/känslighet. Man får se efter varandra.
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 863
Senast: Mkb
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 357
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 919
Senast: Badger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 700
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp