Dog efter krock med häst

En 67-årig man avled under torsdagskvällen på Karlskoga sjukhus av de skador han fick när personbilen han körde kolliderade med en lösspringande häst. Olyckan inträffade på länsväg 237 mellan Storfors och Karlskoga vid 17.30-tiden på torsdagen. En stund tidigare hade ryttaren ramlat av hästen. ...

Källa / Läs mer:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dog-efter-krock-med-hast_7897256.svd
 
Sv: Dog efter krock med häst

Det är en riktig mardröm och ryttaren mår inte så bra just nu trots att hon gjorde allt hon kunde för att förhindra det som hände :cry:.
 
Sv: Dog efter krock med häst

Det är en riktig mardröm och ryttaren mår inte så bra just nu trots att hon gjorde allt hon kunde för att förhindra det som hände :cry:.

Jag tror att det även gällde motparten som hade körkort för sitt framförande av sitt fordon.

Jag är helt övertygad om att detta kommer leda till att det snart blir krav på körkort för flera typer av fordon.

Eller att som man har inom motorsporten,, fordon får bara framföras inom inhägnat område.
 
Sv: Dog efter krock med häst

Det är inte första gången det händer direkt och än har jag inte sett något körkortstvång när det gäller häst, cykel, rullskridskor, rullstol, skateboard mfl fordon som framförs i trafiken tidvis. Kanske kommer det, men knappast beroende på en enskild olycka.

Alla olyckor går knappast att undvika med hjälp av körkort, i synnehet inte de där hästen kommit lös. Det kunde lika gärna varit en älg eller en häst som rymt från hagen något som man som bilist måste vara beredd på ( eller riskera en allvarlig olycka).
 
Sv: Dog efter krock med häst

Jag tror att det även gällde motparten som hade körkort för sitt framförande av sitt fordon.

Jag är helt övertygad om att detta kommer leda till att det snart blir krav på körkort för flera typer av fordon.

Eller att som man har inom motorsporten,, fordon får bara framföras inom inhägnat område.

Men oavsett vad så kan ju olyckan vara framme och då hjälper det ju inte om man har körkort, det sker inte mindre olyckor för man har körkort :crazy:.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En ung kvinna fick föras till sjukhus i samband med att en personbil kolliderade med en häst i Sjöbo kommun på tisdagskvällen. Hästen...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst med ryttare blev påkörda av en bil på länsväg 920 i Tanum på torsdagen. Skadeläget för ryttaren är okänt men hästen dog i olyckan.
Svar
1
· Visningar
1 166
  • Artikel
Hästnyheter Ridsportsvärlden har nåtts av den hemska nyheten att den 22-åriga ryttaren Natasha Galpin avlidit efter att ha ramlat av en häst...
Svar
2
· Visningar
1 498
Senast: fio
·
  • Artikel
Hästnyheter Klockan 16:49 larmades SOS om en trafikolycka på väg 76 norr om Norrskedika, Östhammars kommun. En personbil ska där ha kolliderat med...
Svar
0
· Visningar
482
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp