Bukefalos 28 år!

DogEden - underjordiskt hundhus

Sv: DogEden - underjordiskt hundhus

Om jag haft hundgårdar så hade jag säkert testat! Är nämligen rätt prylgalen:o:D
 
Sv: DogEden - underjordiskt hundhus

Det skulle krävas kuddar för att den lilla skulle vilja testa på och den stora skulle kräva att vi människor satt brevid.
Jag har nog för bekväma hundar :D
 
Sv: DogEden - underjordiskt hundhus

Nej, aldrig i livet att min hund skulle använda en sån där där man inte kan hålla koll åt alla håll samtidigt :p
Och nej, jag skulle inte köpa en sån. Vad händer om hunden hoppar ner där när om den gjort illa sig på något sätt eller är sjuk? Eller om en orm letat sig in? Jag tänker direkt på allt som kan hända men jag är nog lite paranoid :crazy:
 
Sv: DogEden - underjordiskt hundhus

Oj jag fick typ cellskräck bara av att se bilden. Såg sjukt trångt ut!
Om den däremot varit ordentligt rymlig så kanske jag skulle prova. Något för den skendräktiga tiken kanske? ;)
 
Sv: DogEden - underjordiskt hundhus

Jag tycker också den ser trång ut, och får en bild i huvudet av hur min tjocka hund fastnar :D
 
Sv: DogEden - underjordiskt hundhus

Jag tycker också den ser trång ut, och får en bild i huvudet av hur min tjocka hund fastnar :D

:rofl:

Jag tänker mest hur sjutton de ska lyckas ta sig in utan att stå på huvudet och hur de sen ska kunna vända sig där nere? Ser ju typ ut som om hunden kommer behöva backa ut och det känns svårt åt det hållet :D
 
Sv: DogEden - underjordiskt hundhus

Fast jordgolvet tillåter ju myror och maskar att hålla rent. Nej usch plast hade nog inte varit så bra, jag hade inte kunnat hålla rent i den vinkeln! Bättre med en grotta som bara går rakt in isåfall om man har ngn sluttning eller ngt mer som en koja liksom =)
 
Sv: DogEden - underjordiskt hundhus

Är det verkligen hundens naturliga instinkt att bygga bo under marken? :o

enligt vara ar det det i alla fall. De graver sina egna halor i marken som dom bor i sommartid, haller sig svalare an deras hus. Flera av dom som garna graver igloos i snon nu med, nar vi har tillrackligt med sno for det.

Och terriern bygger bo med filtarna, det basta som finns ar nar vi hjalper till sa hon far ett litet "krypin".

:angel:

Manga hunddjur bor i halor, sa varfor skulle inte tamhundarna tycka att det ar mysigt med en den? Det ar ju det hela principen med "lungt och tryggt i craten" bygger pa.

Mer on topic,
nej, jag skulle inte kopa en san till nan av vara...
 
Sv: DogEden - underjordiskt hundhus

Varför kåpa? Leon har ärvt en utgrävd grop/grotta under altantrappen, o utvidgat den. Den skyddar mot hetta o kyla.
 
Sv: DogEden - underjordiskt hundhus

:rofl:
Den andra ser ut som en nedgrävd u-båt.

Min yngsta gräver gropar i sanden när det är varmt ute. Då gräver hon tills hon kommer till sval fuktig sand/jord och lägger sig där. Men om hon skulle vilja ha ett underjordiskt hundhus låter jag vara osagt.
 
Sv: DogEden - underjordiskt hundhus

Åh en sån hade både Grima och Ian älskat att ha, särskilt Ian! Däremot hade jag nog köpt en större storlek åt dem. :)
 
Sv: DogEden - underjordiskt hundhus

jag tror faktiskt inte att nån av mina hade uppskattat den. Här ska det liggas där man har uppsikt, alt. så nära matte som möjligt.
Så nej, jag hade inte köpt den av kombinationen av att jag inte tror att den skulle användas och att jag inte har nåt behov av hundkoja (ens om jag hade haft trädgård...).

Däremot borde väl hundar teoretiskt sätt tycka om hålor som sagt. Valpen hade iof en håla i snön hos sin uppfödare, men såvitt jag såg var den mest rolig att springa in och ut ur, inte att ligga och vila i.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp