Dogo Argentino. Personliga erfarenheter??

S

SannaV

Jag träffade en förra sommaren. Så pussig och lugn, men samtidigt lekfull och rejäl. Man fick vara lite extra tydlig med vad man ville. Men den var ganska ung..
Har läst lite här och var på nätet, och min uppfattning verkar stämma med den generella...

Är det fler som har träffat några charmtroll av denna ras?

Min gamla hund gick bort förra vintern, och nu har abstinensen börjat slå till ordentligt. Så nu tänkte jag satsa på en ordentlig gårdshund...
 
Sv: Dogo Argentino. Personliga erfarenheter??

Jag var inne på att skaffa en som nästa hund, men tyvärr så gick alla uppfödare bort. Ingen höll mina krav.

Men rasen i sig tycker jag otroligt mycket om.
 
Sv: Dogo Argentino. Personliga erfarenheter??

Vad var det för fel på uppfödarna?? Åh hjälp.. Inte skrämmas...
 
Sv: Dogo Argentino. Personliga erfarenheter??

Antingen för dålig HD-statistik för min smak, eller för (generellt sett) dålig mentalitet.

Jag orkar inte med en till hund med dålig mentalitet, så därför avstår jag hellre helt från rasen då. Och HD är inte heller särskilt kul. Min nuvarande hund har HD grad D och det kommer att förkorta hans liv alldeles för mycket.. Fast han är ingen Dogo, utan väger lite mer, men HD är aldrig kul för en hund.
 
Sv: Dogo Argentino. Personliga erfarenheter??

En gammal killkompis hade en...

Helt underbar hund...:love:
Kunde leka och busa för att 10 min senare ligga i soffan å gosa ihjäl en!
Jätte mysig å snäll och lite vaktig.
Sen var han ju snygg som bara denn :love:

Tyvärr var han tvungen att ta bort honom p.g.a HD + om ja inte minns fel så hade han även problem med hörseln eller synen.. kommer inte ihåg då det var ett tag sen och jag inte var lika bra kompois me ägaren då.

Jag tycker efter att ha träffat honom att det verkade vara en hel trevlig ras... Men man kan väl inte dömma av en men om alla var som han så skulle ja lätt vilja ha en :love:
Men har oxå hört att det är endel sjukdommar hos dom... tydligen var han inte den enda dogon som hade problem/sjukdomar (eller vad man ska säga) som han hade :crazy:
 
Sv: Dogo Argentino. Personliga erfarenheter??

Vi har en på kurs nu. Trevlig hane men ägarna har svårt att klara av honom i alla situationer, konsekvensen brister...

Har haft en till tidigare på kurs och båda har varit lugna och trevliga. Men de kräver sin förare.
 
Sv: Dogo Argentino. Personliga erfarenheter??

Under min praktik på en smådjursklinik träffade jag en stor maffig hane vid namn Douglas, extremt gosig hund som jag frågade om jag fick hälsa på såklart! tyvärr fanns en löptik i området och han var inte sen med att meddela detta, personalen gissade utifrån tonläget på hunden att det var en schäfer (dom hade inte sett honom)
 
Sv: Dogo Argentino. Personliga erfarenheter??

En kompis till mig var inne på att köpa en sådan, men just då (för kanske 1,5 år sedan) så fanns det inga uppfödare i Sverige som rasklubben kunde rekommendera.
 
Sv: Dogo Argentino. Personliga erfarenheter??

min svärmor har en dogo, oech hon är hur go som helst. Har dock inte vart lika trevlig tidigare (fick jag veta för ett par dar sedan.) :crazy:
Har träffat ett par andra dogos oxå, och dom har vart lugna och trevliga. Dock väldigt envisa :p
 
Sv: Dogo Argentino. Personliga erfarenheter??

Min syster har nyss skaffat sig en Dogo Argention-valp. Hon har ju bara haft honom i en vecka, har traffat honom två gånger och han verkar jättetrevlig. Ska höra lite med henne om vad han kommer från för uppföda osv, så kan jag messa dig senare...
 
Sv: Dogo Argentino. Personliga erfarenheter??

Åh! Det skulle vara jättesnällt!!! Har varit i kontakt med Blanco-pirata, men ville inte ha en med prickar, dock..

:)
 
Sv: Dogo Argentino. Personliga erfarenheter??

Jag har blivit helförälskad i rasen.
Jag läste om dom och fick uppfattningen att det skulle vara en perfekt ras för mig. När jag träffat ett par på riktigt så stärktes bara den känslan. Inget snack om saken Dogo Argentino blir nästa ras för mig... även om det får dröja ett tag, jag vill inte ha två samtidigt.
Hoppas att du hittar din hund. :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 797
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 146
Senast: Urigurien
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 552
Senast: __sofia__
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
6 917
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp