Dogo Canario!! =D

Ms_Antrop

Trådstartare
Jag tog mod till mej och ringde en kennel igår som föder upp Dogo Canario :laugh: För nu blir det hund igen! Har vart helt utan sen min älskade lilla hårboll hastigt gick bort i januari förra året... :cry:

I början av december förra året hade jag det stora nöjet att träffa en Canario här i stan där jag bor (dom är ju inte helt vanliga direkt), och det var kärlek vid första ögonkastet :love: Förutom att jag älskade utseendet så vart jag helt förälskad i tempramentet! Hur cool som helst... Så nu blir det förhoppningsvis (ja, om uppfödarna godkänner mej och allt känns rätt för mej :grin:) en liten Canario-valp här hemma nån gång framöver :p Ska åka och hälsa på uppfödarna nu i helgen redan :D

Så, är det någon här som äger en Canario?
 
Sv: Dogo Canario!! =D

Hoppas det går bra med din valp om du redan fått den!
Jag har en hane på 10år troligtvis den äldsta i sverige.
kolla alltid vilken hd och ad status föräldrarna har då rasen kan ha lite problem
med det men framförallt kolla mentaltesten alltid lätt att säga att man har en bra hund om man inte har papper på de.
Sen ska man veta att en DC har ett vasst temperament och kan vakta något otroligt om man har otur. alltså ingen lätt första hund då den är stor, kraftfull och avlad (för länge sen) kamp och vakt!
Lycka till med valpen
 
Sv: Dogo Canario!! =D

Ingen jättestor erfarenhet av rasen har bara en vän som har en. En ganska lugn och trevlig hund men väldigt knuten till sin matte, vilket tydligen inte ska vara så ovanligt för rasen. Detta gör att han vaktar matten rejält, på gott och ont.

Men som sagt, en trevlig hund och enligt matten väldigt rastypisk både till utseende och sätt. Har för mig att han är en import.
 

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 604
Senast: Lipperta
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 156
Senast: Karminnie
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
4 889
Senast: Zuzzi
·
Övr. Hund Efter att ha läst Galathea och MrsScabtree's inlägg så kände jag att jag också behövde skriva av mig. Här på hund är jag kanske inte...
Svar
10
· Visningar
1 170
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp