Dokument inifrån: Att rädda ett barn

Alltså blir så förbannad att SVT kan sända ett så vinklat reportage!! Reportern har ju uppenbart identifierat sig och tagit ställning för pappan!!

Jag har på nära håll sett flera fall där Socialen misslyckats på liknande vis som i detta program! Ingen ställs till svars utan allt rullar på och dom märkliga besluten fortsätter. Detta kostade till slut min kusin livet. Om och om igen så går föräldrars rätt före barnens och i detta program är det samma visa. Även en arbetskamrat har råkat ut för Socialtjänstens inkompetens när hon bad om hjälp med sin dotter så placerade dom istället dottern hos en alkoholiserad, knarkande pappa. Det höll oxå på att sluta väldigt illa men som tur är löste det sig men inte tack vare socialen. Samma sak med fallet Lilla hjärtat!!
Men dom ansvariga skyller bara ifrån sig och allt rullar på. Denna reporter har verkligen gjort ett uselt jobb och bara ställt sig bakom och identifierat sig med pappan.. Oerhört skrämmande!! 🤬🤬🤬
 
Alltså blir så förbannad att SVT kan sända ett så vinklat reportage!! Reportern har ju uppenbart identifierat sig och tagit ställning för pappan!!

Jag har på nära håll sett flera fall där Socialen misslyckats på liknande vis som i detta program! Ingen ställs till svars utan allt rullar på och dom märkliga besluten fortsätter. Detta kostade till slut min kusin livet. Om och om igen så går föräldrars rätt före barnens och i detta program är det samma visa. Även en arbetskamrat har råkat ut för Socialtjänstens inkompetens när hon bad om hjälp med sin dotter så placerade dom istället dottern hos en alkoholiserad, knarkande pappa. Det höll oxå på att sluta väldigt illa men som tur är löste det sig men inte tack vare socialen. Samma sak med fallet Lilla hjärtat!!
Men dom ansvariga skyller bara ifrån sig och allt rullar på. Denna reporter har verkligen gjort ett uselt jobb och bara ställt sig bakom och identifierat sig med pappan.. Oerhört skrämmande!! 🤬🤬🤬
I fallet med lilla hjärtat är det dock inte sociales som ”tabbat” sig.
 
Alltså blir så förbannad att SVT kan sända ett så vinklat reportage!! Reportern har ju uppenbart identifierat sig och tagit ställning för pappan!!

Jag har på nära håll sett flera fall där Socialen misslyckats på liknande vis som i detta program! Ingen ställs till svars utan allt rullar på och dom märkliga besluten fortsätter. Detta kostade till slut min kusin livet. Om och om igen så går föräldrars rätt före barnens och i detta program är det samma visa. Även en arbetskamrat har råkat ut för Socialtjänstens inkompetens när hon bad om hjälp med sin dotter så placerade dom istället dottern hos en alkoholiserad, knarkande pappa. Det höll oxå på att sluta väldigt illa men som tur är löste det sig men inte tack vare socialen. Samma sak med fallet Lilla hjärtat!!
Men dom ansvariga skyller bara ifrån sig och allt rullar på. Denna reporter har verkligen gjort ett uselt jobb och bara ställt sig bakom och identifierat sig med pappan.. Oerhört skrämmande!! 🤬🤬🤬

Tänk på att flera av de saker du nämner är beslutade av domstol. Socialtjänsten dömer inte i vårdnadsärenden, men gör vårdnadsutredningar med bedömningar och/eller förslag till domstolen.
 
Jag har sett del 1 i serie och känner att detta visar verkligen hur viktigt det är att förhör med barn görs på rätt sätt så inte vuxna närståendes ord/ miner/ närvaro riskerar att förstöra barnets berättelse.
 
BRY tycks föra någon form av krig mot socialtjänsten i allmänht, vilket är lite trist om man vill stå på barnens sida. Det behöver förbättras allt möjligt både här och där för barnens skull, det säger jag ingenting om.
 
Jag hittade dokumentären efter att ha läst en svårt fascinerande beskrivning hur en av BRYs supportrar - som förekom flera gånger i den senare delen av dokumentären - berättar om att han bevittnat en demon lämna den stackars åklagarens kropp i samband med en paus i rättegången mot Anna.

"Ju längre vi stod ju mer blev hans kropp orolig, och sedan så lugnade den ner sig. Och sedan så hände någonting som jag aldrig varit med om förut som bekräftade min upplevelse. Och det är att jag ser en skugga lämna hans rygg och i efterhand så tänkte jag, det där var ju en demon som lämnade honom!"

Demoniakttagelsen styrktes ytterligare av att åklagaren, som tidigare visat en tveksamt mänsklig reaktion, efter pausen tappade stinget helt (enligt "vittnet") och inte fick fullt bifall till sina yrkanden. "Så det var en direkt konkret situation som jag var med om som jag aldrig hade sett förut, och jag hade heller inte trott på det om jag inte börjat studera det här med demoner."

Denna vittnesiakttagelse från en dag i tingsrätten (samt ytterligare upplysningar om demoner) finns även att ta del av på Youtube för den intresserade.

Förvisso kan kanske inte BRY hjälpa att denne person visar sitt stöd för dem, men de har ändå valt att låta honom fronta utåt som en av dem som stöttar organisationen. Det framstår inte som så överväldigande seriöst.

Jag har sett alla delar och oavsett vad man tycker om vinklingar hit eller dit så är det ju uppenbar faktaresistens att inte förmå ta till sig eller i någon del ifrågasätta ens den kärlekskranke psykoterapeuten a k a "experten". Inte ens när det läggs fram svart på vitt hur extremt tydligt han tagit ställning innan han ens träffat pojken en enda gång?

Jag betvivlar inte att BRY ser sitt eget syfte som gott och viktigt, men det är uppenbart farligt med en blind och rent känslomässig ensidig övertygelse i sådana här fall, med den totala avsaknaden av en källkritisk analys. När det framgår hur de vägrar ta in myndigheters bedömning gång efter gång efter gång och tar till alla medel, inklusive påståenden om omfattande infiltrerande pedofilnätverk, för att bortförklara av varandra oberoende bedömningar.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Praefatio
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 322
Senast: Milosari
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 484
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 593
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp