Dokumentärer värda att titta på.

Branden, en dokumentärserie i fyra delar om branden på Hisingen. För mig som är från Göteborg och i samma ålder (gick på gymnasiet när det hände), var den otäck, kände igen så mycket och så mycket som kom tillbaka.
Finns på SVTplay. Det verkar inte gå att länka serier.

Jag har tipsat om denna i en annan tråd men den är värd att tipsas om igen. Bara se den!
Om överlevare från förintelsen. På svenska. https://www.svtplay.se/video/24167078/witnesses

Om adoptionsbyråer och öppna adoptioner i USA.
https://www.svtplay.se/video/235465...:louis-theroux-att-salja-sitt-barn:pla:lp-app

Clinton och otrohetsskandalen. Serie i sju delar på SVT. Se och må illa. Vidriga vidriga samhälle!
 
Tell Me Who I Am - finns på Netflix. Om ett tvillingpar och en mörk hemlighet. Så fin, så fruktansvärd.
 
Lånar tråden till en fråga. Nån som vet vad dokumentären om bonden som drev sitt jordbruk utan moderna maskiner hette? Tror han fick cancer och dog i slutet, men kan minnas fel.
 
Tittar på Witnesses på svtplay nu och mitt hjärta brister :cry: bara i ett par sekunder i taget (längre gör för ont) kan jag tänka mig själv i deras situation, med min familj etc, och gud, jag kan inte tänka mig smärtan :cry: Det känns så obegripligt..
Man ser och hör smärtan i deras ansikten och röster ... de läkte aldrig :cry:
 
Tittar på Witnesses på svtplay nu och mitt hjärta brister :cry: bara i ett par sekunder i taget (längre gör för ont) kan jag tänka mig själv i deras situation, med min familj etc, och gud, jag kan inte tänka mig smärtan :cry: Det känns så obegripligt..
Man ser och hör smärtan i deras ansikten och röster ... de läkte aldrig :cry:

Visst är den hemsk! Och så otroligt känslosam, som en käftsmäll.

Tycker han gjort den så snyggt. Sättet han filmar på, sättet han pratar och lyssnar och musiken!
 
Lånar tråden till en fråga. Nån som vet vad dokumentären om bonden som drev sitt jordbruk utan moderna maskiner hette? Tror han fick cancer och dog i slutet, men kan minnas fel.

Siste bonden på Tämmesboda heter boken, filmen hette något annat. Han dog i brand.
 
Visst är den hemsk! Och så otroligt känslosam, som en käftsmäll.

Tycker han gjort den så snyggt. Sättet han filmar på, sättet han pratar och lyssnar och musiken!
Jag tyckte att han verkade vara jättefin med dem också, jag uppskattade att se de ögonblicken då han höll dem i händerna etc.

Lite filmisk med musiken men det är fortfarande tydligt en dokumentär med deras röster. Bra bidrag till alla intervjuer med överlevare.
 
Jag tyckte att han verkade vara jättefin med dem också, jag uppskattade att se de ögonblicken då han höll dem i händerna etc.

Lite filmisk med musiken men det är fortfarande tydligt en dokumentär med deras röster. Bra bidrag till alla intervjuer med överlevare.

Det gjorde mycket också att de talade svenska tycker jag. Det gjorde att det liksom kom närmre, eller hur man ska säga.

Jag har varit i Auschwitz/Birkenau och sett det de pratar om. Så oändligt ledsamt 😔
 

Liknande trådar

Samhälle Alltså jag bara måste tipsa om den här dokumentären om Otto Weidt. Jag har varit fascinerad av honom ända sedan jag var på Museum...
Svar
0
· Visningar
376
Senast: Lager
·
Äldre Jag såg dokumentären på SVTplay nu ikväll och är nu jättesugen på att läsa hans böcker! :bump: Är det någon som läst något av honom...
Svar
5
· Visningar
632
Senast: Mia_R
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 097
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp