Dokumentärer värda att titta på.

The Barkley Marathons - världens galnaste ultra-marathon, med världens galnaste arrangör! Finns på Netflix

Made to be broken - en ultra-löpare som försöker springa hela Appalachian-trail i ett sträck på rekordtid, också Netflix

Är namnen korrekta? Hittar ingen av dem på Netfilx?
 
Är namnen korrekta? Hittar ingen av dem på Netfilx?
Karl Meltzer - Made to be broken kanske är bortplockad från netflix. Den finns på vimeo. Det är en redbull-produktion.

(klicka på den, den funkar inte att spela upp på andrahandskälla)

På samma tema vill jag rekommendera titta på den här ultrakvinnan, som varit gäst hos joe rogan och berättat om sin makalösa prestation
 
Jag har på senare tid tittat på en hel del olika dokumentärer på youtube om Nord Korea. Tycker de är intressanta, samtidigt som de är lite.... ja vad ska man skriva... hemska/sorgliga kanske?
Den senaste jag såg var hur det var att vara kvinna där, insåg i kontrast att vi har det rätt bra här i väst världen även om det är långt ifrån perfekt.
 
Jag har på senare tid tittat på en hel del olika dokumentärer på youtube om Nord Korea. Tycker de är intressanta, samtidigt som de är lite.... ja vad ska man skriva... hemska/sorgliga kanske?
Den senaste jag såg var hur det var att vara kvinna där, insåg i kontrast att vi har det rätt bra här i väst världen även om det är långt ifrån perfekt.
Hittade den jag tittat på innan, vet inte om det räknas som en ren och skär dokumentär, men tyckte den va intressant:

 
På SVT play nu: Dox "Rovdjuret" om Harvey Weinstein och några av de kvinnor som trädde fram och berättade. Om liknande upplevelser, från 1978 och framåt. :(

Sorgligt liknande känslor av att se denna och R Kelly-dokumentären som nämndes ovan.
 
The Barkley Marathons - världens galnaste ultra-marathon, med världens galnaste arrangör! Finns på Netflix

Alltså!!! Jag gillar verkligen den här dokumentären. Jag har sett den flera gånger och pratat mycket om den. Jag vet egentligen inte vad som tilltalar mig med den men.......helt sjukt är det verkligen att ställa upp på den.
Möjligen att jag fascineras av vad människan klarar av.
 
Tittade nyligen på My beautiful broken brain på HBO. Kan rekommendera den!
Hon som gjort filmen fick en stroke och filmar liksom vägen "tillbaka", med lite glimt i ögat. Den slutar väldigt fint, och jag fick mycket mer förståelse för vad en stroke är och hur det kan se ut efteråt.
En barndomsväns mamma fick en stroke när jag var liten så lite hade jag ju listat ut under åren men detta gav en fin inblick.
 
Tittade nyligen på My beautiful broken brain på HBO. Kan rekommendera den!
Hon som gjort filmen fick en stroke och filmar liksom vägen "tillbaka", med lite glimt i ögat. Den slutar väldigt fint, och jag fick mycket mer förståelse för vad en stroke är och hur det kan se ut efteråt.
En barndomsväns mamma fick en stroke när jag var liten så lite hade jag ju listat ut under åren men detta gav en fin inblick.

Den hade jag nästan glömt bort! Så otroligt bra!
 

Liknande trådar

Samhälle Alltså jag bara måste tipsa om den här dokumentären om Otto Weidt. Jag har varit fascinerad av honom ända sedan jag var på Museum...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: Lager
·
Äldre Jag såg dokumentären på SVTplay nu ikväll och är nu jättesugen på att läsa hans böcker! :bump: Är det någon som läst något av honom...
Svar
5
· Visningar
628
Senast: Mia_R
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
24 955
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp