Dokumentärserien Hästgården fälls av Granskningsnämnden

Ja nog framgick det klart att ”Mårten” fått tillfälle att ge sin syn på det hela i dokumentären, men avböjt? Och av innehållet så var det väl hur tydligt som helst att han nekade till anklagelserna... I detta fall trodde jag verkligen inte att Granskningsnämnden skulle ha något att komma med.
 
”Det var ridläraren, som nu är avliden, som anmälde dokumentärserien till Granskningsnämnden.”

Hur kan något granskas när ridläraren avlidit? 🤔
Eller blev det granskat innan ridläraren avled?
 
I fallet med Josefin var motiveringen om "intrång på privatlivet" helt sanslös eftersom förövaren var dömd för brottet och det är en offentlig handling. ÖR är dessutom en kändis, vilket är självvalt.

Hur ligger det till i detta fallet? Blev karln dömd?

Helt genomvidrigt att förövarna har större rättigheter än offren :rage:
 
I fallet med Josefin var motiveringen om "intrång på privatlivet" helt sanslös eftersom förövaren var dömd för brottet och det är en offentlig handling. ÖR är dessutom en kändis, vilket är självvalt.

Hur ligger det till i detta fallet? Blev karln dömd?

Helt genomvidrigt att förövarna har större rättigheter än offren :rage:
Cilla blev ju fälld för förtal av Virtanen, det hon skrev var iofs sant men avsikten med offentliggörandet var att skada.
 
”Intrång i privatlivet”, hmm. Detta måste vara ett fruktansvärt underbetyg för journalisterna. Cissi Wallin är också journalist och de som gjorde ”älska mig för den jag är” är också utbildade betalda journalister även den hade motiveringen ” intrång iprivatlivet” . Hmm ... på cw var det väl spridningen de gav sig på?
 
Jag kan känna att det är bra att det kommer fram att någon är pedofil som begår övergrepp på barn och ser till att hålla sig i miljöer med barn. Och att det kommer fram om man misshandlar, skadar och terroriserar sin familj på alla sätt man kan, även när man vet att man inte har länge kvar att leva. Bara för att jävlas..

Jag har tack vare att det kommit ut sett en ung elev inte åka på den bokade intervjun för sommarjobb där. Där man skulle jobba och bo. Hon blev varnad och slapp riskera ngt.

Jag hade också gärna sett att den flicka som var så duktig ryttare och så ambitiös och full av kämpaglöd inte fick så ont att hon inte kunde göra vissa sitsövningar under våra lektioner. Hon gjorde annars exakt allt man bad om. Hon är mkt duktig, har bra feeling och är skolad utöver att hon kämpar och kämpar. I efterhand fick jag veta att så illa kan man bli skadad när man slängs upp på en oinriden hingst mitt i natten av ett fyllo som också tvingar en rida med kvastskaft bakom ryggen genom armarna och jagar en över hinder med långpisk tills man åker av och slår sig av satan och sen har men av det i ryggen bland annat flera år senare. Som liten flicka! Och av sin egen pappa!

Gör man så mot folk och djur kan jag känna att det får man klara av att stå för. Det är ju också en dömd man. Dvs uppgifter finns ju offentligt.
 
Jag kan känna att det är bra att det kommer fram att någon är pedofil som begår övergrepp på barn och ser till att hålla sig i miljöer med barn. Och att det kommer fram om man misshandlar, skadar och terroriserar sin familj på alla sätt man kan, även när man vet att man inte har länge kvar att leva. Bara för att jävlas..

Jag har tack vare att det kommit ut sett en ung elev inte åka på den bokade intervjun för sommarjobb där. Där man skulle jobba och bo. Hon blev varnad och slapp riskera ngt.

Jag hade också gärna sett att den flicka som var så duktig ryttare och så ambitiös och full av kämpaglöd inte fick så ont att hon inte kunde göra vissa sitsövningar under våra lektioner. Hon gjorde annars exakt allt man bad om. Hon är mkt duktig, har bra feeling och är skolad utöver att hon kämpar och kämpar. I efterhand fick jag veta att så illa kan man bli skadad när man slängs upp på en oinriden hingst mitt i natten av ett fyllo som också tvingar en rida med kvastskaft bakom ryggen genom armarna och jagar en över hinder med långpisk tills man åker av och slår sig av satan och sen har men av det i ryggen bland annat flera år senare. Som liten flicka! Och av sin egen pappa!

Gör man så mot folk och djur kan jag känna att det får man klara av att stå för. Det är ju också en dömd man. Dvs uppgifter finns ju offentligt.
Den jävla galningen utsatte ju fler än familjen för en massa skit. Vilket otroligt sjukt intryck jag fick honom enda gången jag träffade honom, utan att ha en aning om vem det var förrän efteråt. Hade jag vetat innan hade vi aldrig ens åkt dit. :crazy:
 
I en rättstat skipas rättvisa i domstol och inte
i media eller av självutnämnda ’folkdomstolar’. Den som av en en domstol befinns ha gjort sig skyldig till ett brott får en påföljd i form av ett straff av ngt slag och avtjänar detta. Det är vad detta handlar om.
Om ’folket’ tillåts döma går i alla fall mina tankar till medeltida häxprocesser när kvinnor när grannar och barn fick peka ut den som var häxa utan att bli ifrågasatta.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Övergödningsutredningen engagerar – även utanför den svenska hästsfären. I tisdagens Studio Ett i Sveriges Radio diskuterades förslaget...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter Sveriges Radios dokumentärserie Hästgården har polisen inlett en förundersökning om våldtäkt mot barn mot den ridlärare som...
Svar
0
· Visningar
876
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Sveriges Radios journalister Robert Barkman och Daniel Velasco fick på torsdagen Stora Journalistpriset för sin dokumentära serie...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En ridlärare som granskades i Sveriges Radios dokumentärserie "Hästgården" utreds nu för våldtäkt mot barn. Han nekar fortfarande till...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp