Dom första skorna.

Is

Trådstartare
Jag behöver skotips.
Sonen 7 månader, kommer med säkerhet behöver ett par riktiga vinterskor i vinter. Om han håller samma takt som store bror så springer han lagom till Jul. Men att hitta riktiga skor som man inte får gråa hår av innan dom sitter på foten verkar svårt.
Provade ett par i st 20 idag. Men jag fick inte på dom trots att de va nästan 2 storlekar förstor mot vad han har just nu.
Så vad kan ni tipsa om för vinter skor till riktigt små fötter? Vill att dom ska gå att öppna ordentligt så att man får i foten lätt. Är stadig och varma samt finns i st 19/20
(Just nu har vi vanlig tossor men vill alltså ha nått som är bättre att stå och gå i även under en norrländsk vinter)
 
Jag behöver skotips.
Sonen 7 månader, kommer med säkerhet behöver ett par riktiga vinterskor i vinter. Om han håller samma takt som store bror så springer han lagom till Jul. Men att hitta riktiga skor som man inte får gråa hår av innan dom sitter på foten verkar svårt.
Provade ett par i st 20 idag. Men jag fick inte på dom trots att de va nästan 2 storlekar förstor mot vad han har just nu.
Så vad kan ni tipsa om för vinter skor till riktigt små fötter? Vill att dom ska gå att öppna ordentligt så att man får i foten lätt. Är stadig och varma samt finns i st 19/20
(Just nu har vi vanlig tossor men vill alltså ha nått som är bättre att stå och gå i även under en norrländsk vinter)
Kavat yxhult har jag haft som vinterskor till mina barn från att dom lärt sig gå tills 4 års åldern. Båda barnen kunde stoppa i fötterna själva (med tjockare sockor på) själva utan problem. ÄLSKAR dom!
 
Säger också kavat yxhult. Det var sonens första skor och de enda som gick att få på fötterna utan gallskrik och protester :p
 
  • Gilla
Reactions: Is
Skulle också skriva Kavat Yxhult :D
Till dottern hade vi också första vintern ett par från Kouma baby. Riktigt bra, både lätta att få på och att själva skon var väldigt lätt. Dock inte riktigt lika vattentät som tex Yxhult så för värsta slasket får man ha ngt annat.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 705
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 134
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vad använder ni för promenadkläder under hösten/vintern? Börjar bli dags för mig att handla in nya kläder inför kallare årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 544
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 567
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp