Domen står fast i fallet med elitryttaren

Hemskt att man inte ens är förvånad... Hade varit betydligt mer chockande om domen blev en annan, tyvärr. Känns hopplöst att vara kvinna som blivit utsatt, för vi är nog fler än många tror. Jag kommer aldrig anmäla, uppenbarligen inte värt det.
 
När jag läser sådant här undrar jag alltid vilka det är som sitter och dömer och vad de tänker när de dömer. Självklart vet jag det där med hellre fria än fälla men att det skulle vara så svag bevisning i så många fall av sexualbrott jämfört med andra brott tror jag faktiskt inte. Vad skickar sådant här för signaler till unga människor? Jo, att du får skylla dig själv som råkade falla något äckel på läppen. Så fruktansvärt vidrigt är vad det är och jag hoppas att det här klemandet med sådana våldsverkare upphör.
 
När jag läser sådant här undrar jag alltid vilka det är som sitter och dömer och vad de tänker när de dömer. Självklart vet jag det där med hellre fria än fälla men att det skulle vara så svag bevisning i så många fall av sexualbrott jämfört med andra brott tror jag faktiskt inte. Vad skickar sådant här för signaler till unga människor? Jo, att du får skylla dig själv som råkade falla något äckel på läppen. Så fruktansvärt vidrigt är vad det är och jag hoppas att det här klemandet med sådana våldsverkare upphör.
I det här fallet är det väl enbart åldern som det har handlat om. De har inte kunnat bevisa åldern.. Men ja, det är sjukt.
 
När jag läser sådant här undrar jag alltid vilka det är som sitter och dömer och vad de tänker när de dömer. Självklart vet jag det där med hellre fria än fälla men att det skulle vara så svag bevisning i så många fall av sexualbrott jämfört med andra brott tror jag faktiskt inte. Vad skickar sådant här för signaler till unga människor? Jo, att du får skylla dig själv som råkade falla något äckel på läppen. Så fruktansvärt vidrigt är vad det är och jag hoppas att det här klemandet med sådana våldsverkare upphör.
Fast hälften av hovrätten tyckte ju att det var bevisning nog när det gäller åldern, om det nu är någon tröst. Vad övriga två tänkte undrar jag också 🤷‍♀️
Varför har vi ett system där personen i fråga blir friad när det blir 50/50? Varför är antalet personer som dömer inte udda istället?
 
Vet "folk" vem det är? Jag har nämligen ingen aning. Det vore så tråkigt att t.ex. råka betala för clinics hos en sådan person bara för att man saknar infon.

Japp "folk" vet vem det är. I mina trakter (som är dennes trakter) har det varit känt länge, men ändå sammarbetar hästägare med hen och sambon. Ids du inte med Flashback kan jag PMa, har FUPen sparad på datorn också, ett fullständigt vidrigt dokument där det framgår tydligt att personens enda räddning är rent för dj**ligt dåliga och svaga lagar under tiden som just dessa övergrepp skedde.
 
Japp "folk" vet vem det är. I mina trakter (som är dennes trakter) har det varit känt länge, men ändå sammarbetar hästägare med hen och sambon. Ids du inte med Flashback kan jag PMa, har FUPen sparad på datorn också, ett fullständigt vidrigt dokument där det framgår tydligt att personens enda räddning är rent för dj**ligt dåliga och svaga lagar under tiden som just dessa övergrepp skedde.
Fattar inte alls att där finns så mycket folk som försvarar den personen. Eller att man väljer att stanna ihop med en sån person 🤢 Ingen vuxen människor som är normal i huvudet tycker det är ok att ha sex med 15 åriga barn (vissa kanske även yngre, men fanns inte nog bevis för detta enligt rättsdokument).
 
Fattar inte alls att där finns så mycket folk som försvarar den personen. Eller att man väljer att stanna ihop med en sån person 🤢 Ingen vuxen människor som är normal i huvudet tycker det är ok att ha sex med 15 åriga barn (vissa kanske även yngre, men fanns inte nog bevis för detta enligt rättsdokument).

Man bör aldrig underskatta den dragningskraft vissa människor kan ha, och de processer de kan använda för att bryta ned en annan människa. Anhöriga kan också falla offer för ett rovdjur. Desto större ansvar lägger jag på personen själv, och alla de som väljer att ursäkta och handlar med/ger uppdrag till personen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Idag kom domen från Svea hovrätt, i fallet med elitryttaren och tränaren som stod åtalad för tre våldtäkter förra sommaren. Han friades...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den danske travtränaren Bo Westergaard stängdes av i två år och sex månader för dopning – men överklagade. Nu har den danska...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den elitryttare som stått åtal misstänks för våldtäkt och våldtäkt mot barn frikänns på samtliga åtalspunkter. Det meddelar Västmanlands...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 436
Senast: Snowball
·
  • Artikel
Hästnyheter I dag åtalades den elitryttare som sedan tidigare suttit häktad misstänkt för flera fall av våldtäkt. Mannen åtalas nu för ett fall av...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp