Dominikanska republiken! Tips?

Hagens_Zorba

Trådstartare
Ska dit ett par veckor i januari :d
Försökt googla vad man kan göra där men kommer inte fram till så mkt vettigt.
Först och främst vill jag ju såklart rida!
Är det någon som har varit där och har tips på nå bra ställe?
Har hittat lite men det verkar mest vara en naturupplevelse, skritta längs stranden. Man vill ju ha lite action liksom ;)

Några andra tips på vad som är värt att göra? Vad finns det för shopping?
 
Sv: Dominikanska republiken! Tips?

Vi har också spanat på att åka dit! På norra delen av ön finns ett vattenfall som heter El Limon som verkar rätt häftigt. Man kan gå eller rida dit, tyvärr verkar hästarna inte välskötta för fem öre, annars hade det nog varit häftigt. Men efter att ha läst här (länk) bland annat så får det bli till fots om vi ska dit.

Sen har ju knölvalarna parningssäsong i januari, tydligen :D De simmar in i bukten på norra delen av ön, och man kan tydligen få se otroliga mängder av dem!

Annars ser jag också fram emot tips om Dominikanska! :)
 
Sv: Dominikanska republiken! Tips?

jag har en van som jobbar dar, sa kan fraga henne :)

Men naturupplevelser ar det jag kommer pa just nu. Finns ju delfiner och grejs man kan besoka ocksa om man tycker om sant.

fast mest klagar hon :D det kanske blir sa nar man bor dar, lite annan kultur. Mannen ar tydligen valdigt paflugna bl.a. (och sedan ar hon sjuk konstant p.g.a. jobb forhallandena ocksa).
 
Sv: Dominikanska republiken! Tips?

Vi ska bo i Punta Cana kanske ska tilläggas!
Verkar rätt... off? Typiskt min pappa :p

Ja nej nåt sånt vill man ju inte åka på, på det stället jag läste om så stod det bara positivt om hästarna och personalen så det verkar variera. Men jag vill mer... galoppera på stranden haha! Är inte så mycket för det visuella..

Åh parning av valar verkar skoj, har du nån mer info om hur man hittar dit eller så?
 
Sv: Dominikanska republiken! Tips?

Jaaa jag måste träffa delfiner såklart!

Oj ok. Ja påflugna män är man ju vana vid utomlands.
Ska tydligen finnas ett diskotek i byn iaf haha.

Det står att det finns ett stort shoppingcenter, sen i nästa mening står det att det innehåller 20 affärer.
Hmm, stort? :D
 
Sv: Dominikanska republiken! Tips?

Det är i Samana-bukten valarna är, så det är ju lite norr om er. Åker ni med nåt resebolag? Kolla isf om de har några valexkursioner bland utflykterna!

Jag skulle nog höra med hotellet på plats om ridning, finns säkert nåt o så kan du ju avgöra själv om hästarna mår bra innan du rider :)
 
Sv: Dominikanska republiken! Tips?

Hmm vi ska bo på vinghotell iaf!

Fast jag vill kolla upp sånt innan, man får ut rätt mkt av att läsa omdömen från andra tycker jag. Så man vet vad man får. Trist att åka till ett ställe själv också tycker man inte det ser ok ut så får man vänta hela dan på transfer hem.
 
Sv: Dominikanska republiken! Tips?

Jag skulle googla och ha mig innan så jag har lite alternativ, men absolut inte lita blint på tips från andra. Jag var och red i Tanzania och det var uruselt trots bara positiva omdömen online. Hade jag haft lite mer is i magen hade jag ordnat det på plats och sluppit lägga typ 1500 på den i särklass sämsta ridupplevelsen någonsin.

Angående att vänta hela dagen på transfer hem; finns det ingen taxi/motorcykeltaxi i Dominikanska republiken? :confused:
 
Sv: Dominikanska republiken! Tips?

vannen sager att det finns en "nature park" i narheten av Punta Cana (som heter nagot i still med "indigenous eyes"). Tydligen lite djungel och hiking trail. Shopping = dyrt.

I syd finns det fina snorkel/dyk stallen. Finns ocksa "simma med delfinerna" stalle. (vet inte om det ar liknande det hon jobbar pa, da ar det inte vilda delfiner. Utan det ar innatat i havet.

Om hast stallen - finns tydligen flera. Bara nagra med bra standard for hastarna (choose wisely principen ska tydligen appliceras). Kanske vist att inte aka pa det forsta dagen utan kika omkring lite/fraga andra som ar dar. En av dem bra har bl.a. sunset rides.

Punta cana = all inclusive semester. Om du vill ha beach chillout med drinkar inkluderade ar det perfekt ;)
 
Sv: Dominikanska republiken! Tips?

Is i magen är inte min starka sida!
Hade det när jag var på mallis, och på plats kunde dom knappt engelska, så när jag väntade på transfern dök den aldrig upp, blev mkt besviken så jag kör nog det säkra för de osäkra på sånt här nu. Iaf veta vad som finns och sen boka på plats kanske!

Haha det har jag ingen aning om men kommer inte ha telefonen igång och jobbigt om folk inte kan engelska. Jag kan inte heller engelska så bra.
 
Sv: Dominikanska republiken! Tips?

Blä då blir de ingen shopping då.
Jag gillar inte att sola men blir ju såklart mkt drinkar under parasoll, men jävlar va man tröttnar på det fort!

Jag hittade bara ett ställe där man kunde simma med delfiner i pool när jag googlat men ska sök vidare. Tack för tips!
 
Sv: Dominikanska republiken! Tips?

fast det ar ingen pool :) det ar i havet, det ar bara gangbryggor och sedan nätvaggar som haller delfinerna inne :)
 

Liknande trådar

Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Bonita4
·
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
931
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 038
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 765
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp