Dop present

Status
Stängd för vidare inlägg.

Darby

Trådstartare
Jag och min karl har blivit bjudna pa dop hos en familj i Luxemburg. Vad skall man ge i present (vad vill man som foralder att barnet skall fa)?
 
Sv: Dop present

När man är bjuden på dop så behöver man inte ge de äldre syskonen något, det är klart om man vill och känner för det så blir de nog glada men det är inget som man som förälder förväntar sig ialla fall.

Vad man vill ha i dop present är nog ganska individuellet, vi har gett bort barnbestick till en kompis bebis, och presentkort på fotografering hos en duktig fotograf till en annan. Båda presenterna blev mycket uppskattade!
När elin döptes fick hon några smycken, ett halsband som min mamma fick när hon döptes så det kändes jätteroligt, och så några andra små hängen från farmor, min syster gav henne sin favoritskiva och skrev ett väldigt personligt brev, det kommer hon nog att uppskatta när hon blir större och sen en sparbössa i tenn i form av en gris, vilken hon älskar och kan sitta i flera timmar och stoppa i pengar och ta ur... ;)

Andra presenter som barn har fått på dop är Barnens stora sångbok, tallrikset, fina gosedjur, små stolar målade med barnets namn osv.

Hoppas att ni fick några tips!
 
Sv: Dop present

En sak som folk inte tänker på är att pojkar sällan använder gulliga halsband när dom är små - bägge mina pojkar har fått halsband m sitt stjärntecken i doppresent - med kortkorta kedjor. Dom har aldrig på sig dom och det är inte så konstigt - alltså helt meningslösa presenter om än så fina. Min ena pojk fick ett par jättefina mässingsljusstakar som vi använder och som kommer att uppskattas av honom som vuxen vilket väl inte kan sägas om tennsparbössorna även om dom gärna leks med nu - inte svampen ?? dock men tåget...
 
Sv: Dop present

Tjejerna fick mest små söta guldhjärtan medan Tobias fick en jättefin träram i blått med ett tåg påmålat och i vagnarna stod hans födelsevikt, längd klockslag datum samt hans namn. Väldigt uppskattat av oss föräldrar. Vi har satt in ett foto och hängt på väggen. Annars så uppskattar vi att hans gudföräldrar öppnat ett fondsparande åt honom (och de sätter in pngar där varje år :p )
Alla barnen har fått silverskedar av mormor, olika sorter för varje barn. Kläder uppskattade jag att de fick. För kompisar med liten plånbok gick vi ut med att pojkarna behövde kläder såsom de lite billigare bodysarna.
Tette fick ett set med 3 olika tallrikar med hans namn på målat. Det var hans ena lillkusin som hade målat själv och sedan bränt i ugnen. Det blev jättefint och mkt personligt :)
 
Sv: Dop present

Min åttaåring känner sig fin i sin guldkejda och har gjort det länge. Lillebror är jätteavudnsjuk :)
 
Sv: Dop present

Når jeg ser tilbake på hva jeg fikk til min dåp, så er det jeg setter aller mest pris på i dag, som 19-åring, et gullkjede. Det har jeg brukt hver dag, og aldri tatt av meg, etter konfirmationen min - da fikk jeg et anheng til det. :-D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Min son är bjuden på Halloweenfest nästa vecka hos en av sina bästa vänner, som är en klasskompis. Det är ett litet gäng barn som är...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 794
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 458
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 945
Senast: jemeni
·
Fritid Pappa fyller 70 år i maj. Han vill inte ha ngn överraskningsfest eller så men jag vill gärna ge honom en fin present. När han fyllde 60...
2
Svar
31
· Visningar
2 846
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp