Doppresent

Tink

Trådstartare
Min gudson ska snart döpas och jag skulle vilja ha lite förslag på vad jag kan ge honom i doppresent.
Det är det första dopet jag går på, och jag skulle vilja ge någonting som känns lite fint/speciellt eftersom att det är just min gudson.
Men just nu har jag inte den blekaste om vad jag skall ge.
Har funderat på en berlock/smycke av något slag, men det kanske inte är någon bra idé?
Förslag mottages tacksamt :)
 
Sv: Doppresent

Rasmus fick 2 jätte fina små askar i silver där man spar hans 1a tand och hans 1a hårlock på sin namngivning.
Halsband fick han av sin farmor (hon köper alltid de till alla dop hon går på så de e hennes grej ;) )
2.000:- i fonder.
En jätte fin lasse åberg tavla och 2 söta nalle phu tavlor.
En sparbössa (bil i stål)
Silverfotoram där man sätter in bilder på 1,3,6,9 och 12 månaders biler.

Och så mkt mer men de är det jag gilla mest.
 
Senast ändrad:
Sv: Doppresent

Mitt tips är en fin barnbok. Vid de dop vi varit på senast har vi givit en bok av Elsa Beskow resp. en bok med Nalle Puh-sagor. Det finns ju även olika samlingar; Astrid Lindgren, ovan nämnda Elsa Beskow, de olika "Skattkammareböckerna", "Barnkammarböckerna" m.f. Eller varför inte "John Bauers sagovärld" eller någon av "Bland tomtar och troll"-böckerna med hans fantastiskt vackra illustrationer?
Böcker är ju en present man kan ha glädje av hela livet, och med en dedikation och hälsning från dig skriven inuti blir den ett fint dopminne!
 
Sv: Doppresent

Vi var på dop för ca 2 år sedan, för sambons kompis son.
Den familjen är väldigt "korrekt" och vi insåg att sonen skulle få det mesta av standardsakerna man får vid dop, så som sparbössor och dylikt.

Så vi köpte en enorm tramptraktor till pojken istället. :D
Det är inget han kommer att ha kvar (i alla fall inte i toppskick) resten av livet, men han har sannerligen glädje av den nu!

Men om det hade varit vår gudson hade vi kanske fått tänka igenom presenten lite mer. Nu var det ju mest bara en kul grej.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 213
Senast: Snurrfian
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
1 988
Senast: Habina
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 186
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp