Doris har hittat sitt favorit godis!

kpist

Trådstartare
Jag har aldrig sett henne såhär, hon blev alldeles tokig.. Och hon är inte direkt den matglada typen, men den är slank snabbare än snabbast.. Men det var ju också torkad lammkorv!
Gissa om Doris julafton kommer bli trevlig ;)
 
Ha ha... :D

Jag blev eller framför allt min kräsna schäfer blev glad när hon hittade sitt favoritgodis. Vitlökspinne!! Hon ör helt tokig i det och gör vad som helst. :crazy: :D

Det är förstås lite dyrt. 9 kr per pinne som är ungefär 20 cm lång och knapt en centimeter i diameter. :smirk: Men oj oj oj vad hon älskar det.
 
min hund som jag hadde blev tokig om jag kom med frystorkat lever som man kunde köpa i norge billigt.
( hittade den här,den var svindyr här.)
 
jag har en hund som är helt tokig i röd paprika.. vet inte vart han har fått det ifrån, men han verkligen ÄLSKAR det :)
 
Min husky gör typ nästan allt för leverpastej!!! Blodpudding funkar också...ibland... :smirk:
Kyckling brukar dock slinka ner när som helst!!! :D
(Hon är lite kräsen och ombytlig...)

Det verkade som att Magnussons kex var bra, men sen helt plötsligt så blev det tvärstopp... :crazy: Frolic funkar bara när de har rätt fuktighet...
 
Så e Doris, man måste byta hela tiden.. Helst olika på samma "träningspass" :smirk:
 
Visst är det jobbigt!!! Man vill ju gärna inte hålla på och byta godis heeeeeeeeeeeeeela tiiiden!!!
Och det jobbiga är att om godiset som kommer ut ur kuben inte passar, så slutar hon!!! NEEEEEEEEJ! Finns ju en anledning till varför den får ligga framme!!! :crazy:
 
Åh, tack! Ska prova o stoppa sån här korv i hennes kub!
Inget godis har fått henne o vilja använda den än :smirk:
 
:)
Ett annat hett tips på hundgodis som kräsvna vovvar brukar tycka om är torkad lever :)
Bara att köpa sej en bit i charken och tärna upp den hemma. Sen är det bara att skjutsa in den i ugnen (med förutsättning att man har varmluftsugn).
Vovvarna älskar det :love:
 
Det har hon faktiskt ätit en gång, men jag hade inte gjort det själv.. och va äckligt o göra :crazy: ;)
Men jag har funderat på o torka blodpudding! :)
 
Mjo det var inte direkt mysigt :crazy: Men dom tyckte ju om det :smirk:
Blodpudding funkar också jätte bra :)
 
jag har leversnittar eller levergodis till mina. den varianten jag har nu gör schäfern helt tokig! nu lär hon sig allt i en rasande fart! det finns tydligen flera olika varianter, men den vi har nu ska vara ganska hårda bitar och originalet.
 
Köper du dom färdiga? Det kan väl inte bli mer original än att torka hemma själv? Det är dessutom mycket billigare :)
Gör du det inte redan själv så köp hem en bit lever och tärna upp den själv och sen torkar du den.
 
Såg precis idag att dem sålde färdig torkad lever på djuraffär.. Kanske skulle ta o prova lite sånt.. Men hur mycket luktar det egentligen?
 
Det luktar inte så jätte mycket. Och det luktar absolut inte illa. Lite sött, men inte illa. Har man det i en tätförslutande burk så luktar det ju inte alls :) Förutom när man öppnar locket då :smirk:
 
köper du från ett slakteri? 29 kr är ju torrvikt och så billig lever är svår att få tag på. men någon gång för skojs skull kanske man skulle torka själv... hur många grader på ugnen?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Pysslingens njurar är på väg att ge upp. Vi behöver tips på godis - dels för att vi fortsätter att träna, dels för att någon ibland...
Svar
2
· Visningar
623
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 290
Senast: WBanna
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 246
Senast: Hazel
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 933
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp