Dottern har massa utslag

voltis

Trådstartare
Upptäckte nyss att dottern på 10 mån har hela kroppen full av små små röda utslag! De finns i princip över hela kroppen, mest på ryggen, magen och låren. Men även på armar och vader. Lite i ansiktet med men inte lika mkt.
Tyckte jag såg en del prickar redan i går kväll, då var de mest på magen och rumpan.

Vad kan det vara?

Hon mår som vanligt, äter och dricker och har inte feber (snarare 1/2 grad under normalt). Varit lite extra trött i ett par dagar dock, eller sambon har tyckt det men hon har varit ensam med honom senaste kvällarna då jag börjat jobba så jag tänkte att det nog var pga det (lite orosgnäll liksom).
Utslagen verkar inte klia eller besvära henne.
Inte ätit ngt nytt heller, och har inte bytt tvättmedel. (tänkte om det var allergi eller så)

Är inte särkslit orolig, bara nyfiken på vad det kan vara. Börjar hon må dåligt i övrigt får jag se till att få det kollat så klart!
 
Sv: Dottern har massa utslag

Värmeutslag skulle jag gissa på.
Min dotter fick så i somras, en massa småsmå röda prickar på nästan hela kroppen, och inget sänkt allmäntillstånd. irriterade henne inte alls. De gick bort av sig själv efter nån dag.
 
Sv: Dottern har massa utslag

Funderade på det med, men tycker inte hon varit utsatt för speciellt med värme eller så.... har svalt i sitt sovrum tex.
Men det är ju en möjlighet :idea: tack för svar!
 
Sv: Dottern har massa utslag

Usch då lät värmeutslag bättre :crazy:
Vattkoppor är väl mer blåsor och inte så många i antal? Det är massa massa, ja ser faktist ut som värmeutslag, hon hade det mkt i sommar i nacke och hals.
:pDär har hon dock inga utslag alls nu... så det är ju också lite skumt :p
 
Sv: Dottern har massa utslag

Om jag kommer ihåg rätt så börjar det som utslag och blir blåsor sen. Min äldste son var inte speciellt sjuk för övrigt när han hade det. Kolla på growingpeople, de har bilder med....
 
Sv: Dottern har massa utslag

Värmeutslag kan dom få efter att ha blivit varma när dom sover och så.
Vattenkoppor ser ut som röda prickar först och sedan blir dom blåsor!
 
Sv: Dottern har massa utslag

KL

Min son har precis haft samma prickar ( låter det som). Massa prickar på hela kroppen några enstaka i ansiktet, ingen feber, bara lite snorig. Var hos BVC och Det var virusprickar som gick runt på dagis. Ingen åtgärd, bara höll mig hemma från dagis ett par dar.
 
Sv: Dottern har massa utslag

Ett virus som "alla" barn får. En gång - sedan är man immun.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 233
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 787
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 885
Övr. Hund Jag har levt med pälsdjursallergi & astma sedan barnsben, har trots detta haft hund hemma under tonåren och inte reagerat nämnvärt på...
2
Svar
22
· Visningar
3 237
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp