Downloader.Dyfica.D

Ragatan

Trådstartare
Är det någon som känner till hur man får bort den trojanen?
Här >microsoft.public.security.virus< är enda stället där jag öht hittat nått om den på förståeligt språk och där verkar ingen veta något.
 
Problemet här är att Optimizern är borttagen men AVG:n säger att filen finns i C:\System Volume Information\_restore{17F89BC9-D17D-4113-8496-AC6E81DF547A}\RP96\A0007301.exe och endast när XP gått i viloläge confused:

Hittar inte C:\System Volume Information\ öht :crazy: :

Har provat att köra först AVG o sen Norton, ingen av de hittar trojanen, men som sagt, så snart XP går ner i viloläge så visar AVG ovanstående *MORR*

Får nog kalla in nån som är bättre på engelska än jag :eek:, tur att det är fredag i morgon.
 
ah, det är en dold fil, du ser den om du klickar ur "dölj systemfiler" i 'mappalternativ" ( i 'verktyg').

just den här restore-grejen är ju den som avhandlas i länken jag länkade till. startar du om datorn misstänker jag att optimizern dyker upp igen? gör då som det står i länken och kör sen adaware. då BORDE det ha försvunnit. :)
 
Nope, hittar den inte då heller :confused:.

Och näää!!! optimizern togs bort för flera dagar sen :crazy: o har inte dykt upp igen.

Får väl blåsa skiten igen :mad:. Bara 1½ månad sen jag formaterade om, för att jag misstänkte virus (nätet blev bara segare o segare). Men det var ogjort arbete för det var SpringBort som krånglade igen :mad:

Då får jag istället sån här skit, jag som är såååå noga med vad jag tar hem o öppnar :confused: (har alltid brandväggen igång o uppdaterar o kör AVG:n varje dag)
 
Tror jag ska sova på saken (har vart uppe sen 04) åsså kastar jag ut datorn i rena ilskan i morgon istället :angel:
 
Om du har aktiverat systemåterställnig så kan du bara
ta bort restorefiler i CMD...

Du behöver inte formatera om!!!
 

Liknande trådar

Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
475
Senast: snorp
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Törnrosa
·
Tjatter Jag har länge(!) velat lära mig några olika språk. I dagsläget kan jag bara svenska och engelska ordentligt. Nu finns det ju till synes...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: Derivata
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Överproduktion av hud?
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp