Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Downloader.Dyfica.D

Ragatan

Trådstartare
Är det någon som känner till hur man får bort den trojanen?
Här >microsoft.public.security.virus< är enda stället där jag öht hittat nått om den på förståeligt språk och där verkar ingen veta något.

Ragatan

Trådstartare
Problemet här är att Optimizern är borttagen men AVG:n säger att filen finns i C:\System Volume Information\_restore{17F89BC9-D17D-4113-8496-AC6E81DF547A}\RP96\A0007301.exe och endast när XP gått i viloläge confused:

Hittar inte C:\System Volume Information\ öht :crazy: :

Har provat att köra först AVG o sen Norton, ingen av de hittar trojanen, men som sagt, så snart XP går ner i viloläge så visar AVG ovanstående *MORR*

Får nog kalla in nån som är bättre på engelska än jag :eek:, tur att det är fredag i morgon.

ah, det är en dold fil, du ser den om du klickar ur "dölj systemfiler" i 'mappalternativ" ( i 'verktyg').

just den här restore-grejen är ju den som avhandlas i länken jag länkade till. startar du om datorn misstänker jag att optimizern dyker upp igen? gör då som det står i länken och kör sen adaware. då BORDE det ha försvunnit. :)

Ragatan

Trådstartare
Nope, hittar den inte då heller :confused:.

Och näää!!! optimizern togs bort för flera dagar sen :crazy: o har inte dykt upp igen.

Får väl blåsa skiten igen :mad:. Bara 1½ månad sen jag formaterade om, för att jag misstänkte virus (nätet blev bara segare o segare). Men det var ogjort arbete för det var SpringBort som krånglade igen :mad:

Då får jag istället sån här skit, jag som är såååå noga med vad jag tar hem o öppnar :confused: (har alltid brandväggen igång o uppdaterar o kör AVG:n varje dag)

Ragatan

Trådstartare
Tror jag ska sova på saken (har vart uppe sen 04) åsså kastar jag ut datorn i rena ilskan i morgon istället :angel:

A

AnetteJT

Om du har aktiverat systemåterställnig så kan du bara
ta bort restorefiler i CMD...

Du behöver inte formatera om!!!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6467 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Kropp&Själ Det verkar inte bättre än att jag får operera bort mandlarna. Åker man hem samma dag? Vad kan man göra efteråt? Har förstått det som att...
Svar
3
· Visningar
222
Hemmet Fastigheten jag bor i ska totalrenoveras med stambyte och hela baletten vilket den är i stort behov av så det är förståeligt och känns...
Svar
0
· Visningar
180
Kropp&Själ Har i många år haft det, blev lite bättre när jag fick ny bettskena, men nu är det dubbelt upp. Trodde det hängde ihop med min "skadade"...
2
Svar
21
· Visningar
578
Kropp&Själ Jag har tydligen fått det, sekundärt efter en annan grej. Både han som ulade och min sjukgymnast är ense om att jag är för gammal...
Svar
10
· Visningar
578

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2021
  • Betäckningar 2021

Omröstningar