Bukefalos 28 år!

Dr Nowzaradan i ”My 600lb-life”

Rosett

Trådstartare
Brukar kolla dessa program och har tyckt att dr Now är lite väl hård i tonen. Nu tror jag de sänder avsnitt från äldre säsonger och han är som en annan person, mera mjuk och hänsynsfull.
Jag blev först fundersam över att han var så hänsynsfull men kollade och såg då att det verkar vara någon äldre säsong.
Gissar att det blir ”bättre tv” om han är mera vass i tonen och att de har gjort honom så i manus. Trist.

Nån mer som lagt märke till detta?
 
Brukar kolla dessa program och har tyckt att dr Now är lite väl hård i tonen. Nu tror jag de sänder avsnitt från äldre säsonger och han är som en annan person, mera mjuk och hänsynsfull.
Jag blev först fundersam över att han var så hänsynsfull men kollade och såg då att det verkar vara någon äldre säsong.
Gissar att det blir ”bättre tv” om han är mera vass i tonen och att de har gjort honom så i manus. Trist.

Nån mer som lagt märke till detta?

På vilket sätt tycker du att han är vass? Jag följer inte slaviskt men tittar ibland vid tillfälle. Det han säger är ren sanning, det går inte att stryka medhårs när han har den position han har. Han måste vara rättfram, det gäller liv och död och detta måste gå fram till den som söker hans hjälp. Troligtvis ser man allvaret, men inte på den egentliga nivån.
 
På vilket sätt tycker du att han är vass? Jag följer inte slaviskt men tittar ibland vid tillfälle. Det han säger är ren sanning, det går inte att stryka medhårs när han har den position han har. Han måste vara rättfram, det gäller liv och död och detta måste gå fram till den som söker hans hjälp. Troligtvis ser man allvaret, men inte på den egentliga nivån.
Nu var det ju förändringen i bemötandet som jag reagerade på.
Även hans utstrålning skiljer sig.
Har du sett något avsnitt ur de äldre säsongerna? Det är mycket mer avslappnat i de avsnitten.
Tror faktiskt de gjort honom mer gå-på-ig i manuset för att det ska bli bättre tv.
 
Senast ändrad:
Nu var det ju förändringen i bemötandet som jag reagerade på.
Även hans utstrålning skiljer sig.
Har du sett något avsnitt ur de äldre säsongerna? Det är mycket mer avslappnat i de avsnitten.
Tror faktiskt de gjort honom mer gå-på-ig i manuset för att det ska bli bättre tv.

Han verkar bara bli bittrare, men vem skulle inte bli det av liknande arbete och kameror.
 
Alla, precis ALLA "reality shows" har ett manuskript och ar klippta for att skapa dramatik som gar hem pa TV. Jag kanner ett par K9 poliser som var med pa en reality show om hur man tranar polis hundar. De papekade att det svaraste var att gora (som de sag det) rena nyborjar misstag nar de tog over en tranad hund. Nu fick de en hund som var supertranad for medverkan, sa de tyckte det lonade sig att medverka.
 
Jag har sett de flesta avsnitt av serien och tycker Doktor Now är helt fantastisk. Först och främst måste man ha i åtanke att det endast är korta klipp ur längre samtal som visas i serien, de som man tror tittarna skall bli mest engagerade av. Att bryta igenom någons självförnekelse är inte heller lätt för någon inblandad, men rättframma sanningar behövs och de behöver komma från någon utomstående då alla närstående är så medberoende att de inte klarar av, och inte skall behöva ta det jobbet också.

Jag beundrar honom verkligen för att han orkar kämpa emot den amerikanska sjukvården (som inte vill ta de patienter han får då de kostar för mycket pengar med för dålig prognos), orkar leverera sanningen och ta den ilska han såklart möter från sina patienter som känner sig attackerade, och hur han ändå sedan orkar stötta och uppmuntra de som verkligen tar till sig programmet och gör jobbet.
 
Jag har bara sett en skymt av ett avsnitt där jag såg att han var betydligt yngre, så jag vet inte hur han var då.
Men jag och min sambo anser båda att han säger som det är på ett lågmält sätt utan att trycka ned de medverkande.
Bara precis hur det är och konsekvenserna av deltagarens icke lyckade bantningsförsök/andra uppgifter.

Vi gillar honom.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp