Dra åt i midjan!

LovingLife

Trådstartare
Jag vill ha tips på bästa sättet att dra åt midjan "a la timglasfigur"! Det jag hittat hittills är antingen typ lindex magstrumpa som inte gör annat än att släta till på ytan, eller korsetter på "sexsidor" som inte riktigt verkar vara till för att sitta under kläder..:P Jag vill ha superverktyget, nått enkelt och effektivt där jag kan dra åt hur mkt jag vill.
Tips mottages tacksamt!
 
Riktiga underklädesbutiker, typ Twilfit, eller vad man nu har i sin stad, borde ha vad du söker. Tycker jag har sett en del sådant hos dom!
 
I burleskbutiker eller liknande kan man köpa gördlar som är till för att forma figuren på riktigt.

Jag tror att Fairy Gothmother eller Kiss me deadly borde tillverka något som är vad du letar efter. Benämningen är waist cincher eller cincher girdle.
 
Det enda superverktyget är en äkta korsett, alltså ingen sån där sladdrig raffsett man hittar på sexsidor som de felaktigt kallar för korsett. En äkta korsett har stålskenor och starka snören, inga satinband.

Jag har haft mycket korsetter som yngre, och det var inga problem alls att ha under kläder. Det gäller bara att använda rätt modell och att plagget man har över kanske inte är det sladdrigaste utan är lite tjockare tyg. Med en äkta korsett drar man lätt in 10-20 cm av midjan och skapar en fantastisk timglasfigur.

De i min mening bästa korsetterna görs av What Katie Did eller hos Viola Lahger. De är inte billiga, men man får vad man betalar för. Akta dig för Burleska! De korsetterna är förvisso billigare, men har fel uppsättning stålskenor så det blir bara som ett hårt skal runt midjan, och de är därför väldigt obekväma och ger ingen timglasfigur.
 
De i min mening bästa korsetterna görs av What Katie Did eller hos Viola Lahger. De är inte billiga, men man får vad man betalar för. Akta dig för Burleska! De korsetterna är förvisso billigare, men har fel uppsättning stålskenor så det blir bara som ett hårt skal runt midjan, och de är därför väldigt obekväma och ger ingen timglasfigur.

Burleska är verkligen riktigt crap, duger inte ens som festkorsett. Finns billiga av betydligt bättre kvalitet på nätet om man vill hålla sig i de lägre prisklasserna. Av mina konfektionskorsetter är (var) den tillverkad av Fair Gothmother bäst. Tyvärr har jag ändrat kroppsform så mycket nu att inget passar längre :(

Det jag tänker på är dock inte korsetter, gördlar med canvassnörning. Lättare att tex dansa i, och kräver inte tillvänjning för att bära en hel dag.
 
Jag vill ha tips på bästa sättet att dra åt midjan "a la timglasfigur"! Det jag hittat hittills är antingen typ lindex magstrumpa som inte gör annat än att släta till på ytan, eller korsetter på "sexsidor" som inte riktigt verkar vara till för att sitta under kläder..:P Jag vill ha superverktyget, nått enkelt och effektivt där jag kan dra åt hur mkt jag vill.
Tips mottages tacksamt!

Jag syr mina egna korsetter, när man väl hittat rätt "mönster" för en själv så finns det inte mycket annat som slår. Tycker det är bekvämast med spiralstål blandat med ett par stålskenor. :) Ger en ganska fin midja.

Har dock en som jag köpt som är jättefin. :love:

8136d393-2912-41eb-9722-cba877d9fc96_zpse8027288.jpg
 
Jag syr mina egna korsetter, när man väl hittat rätt "mönster" för en själv så finns det inte mycket annat som slår. Tycker det är bekvämast med spiralstål blandat med ett par stålskenor. :) Ger en ganska fin midja.

Har dock en som jag köpt som är jättefin. :love:

8136d393-2912-41eb-9722-cba877d9fc96_zpse8027288.jpg

Men vad kul, den har jag också! :D Fast min är svart.
 
Tycker personligen korsetter ser väldigt läskiga ut! Tror det är tack vare olika youtube-klipp där de haft korsett i flera år och därefter har modifierat sin kropp tack vare det. :crazy:

Typ som detta?? ;) Ser helt sjukt läskigt ut, håller med!..:s

Ironwill: Säljer du dina korsetter? Skulle gärna köpa.:-) Om inte annat får du gärna länka till någon bekväm och bra korsett du rekommenderar!..:)
 
Typ som detta?? ;) Ser helt sjukt läskigt ut, håller med!..:s

Ironwill: Säljer du dina korsetter? Skulle gärna köpa.:-) Om inte annat får du gärna länka till någon bekväm och bra korsett du rekommenderar!..:)

Måste vara himla svårt för henne att hitta kläder som passar.. Och andas! :p
 
Typ som detta?? ;) Ser helt sjukt läskigt ut, håller med!..:s

Ironwill: Säljer du dina korsetter? Skulle gärna köpa.:-) Om inte annat får du gärna länka till någon bekväm och bra korsett du rekommenderar!..:)

Må säga att hon hade snyggare "stjärt" på framsidan än på baksidan ;)

@IronWill jäklar vad snygg den korsetten var!
 
syns ju helt klart vart organen tagit vägen på dem damen... :crazy:

tycker annars korsett blire snyggt men som med mycket annat - med måtta ;)
 
Ironwill: Säljer du dina korsetter? Skulle gärna köpa.:-) Om inte annat får du gärna länka till någon bekväm och bra korsett du rekommenderar!..:)

Jag har hitintills bara sytt åt mig själv, trial and error. :o Det är sjukt svårt att hitta det rätta mönstret efter sin egen kropp, så att göra till någon annan vet jag inte om jag vågar faktiskt! Men korsetten ovan köpte jag på ofcorsetis. Viktigt att du köper en med riktigt korsettstål och inte dom där billiga skitsakerna med plast i! En underbyst korsett skulle jag köpa om jag vore dig. En kortare korsett ger mer rörlighet tycker jag, men då har jag ganska så kort överkropp!
 
@LovingLife Wooot?! Vad är det där? Ser ju helt fruktansvärt ut O_o Vad händer om hon tar av korsetten? Känns som hela hon kommer gå av.. Bläää! Otäckt otäckt otäckt!
 
@LovingLife Wooot?! Vad är det där? Ser ju helt fruktansvärt ut O_o Vad händer om hon tar av korsetten? Känns som hela hon kommer gå av.. Bläää! Otäckt otäckt otäckt!

Det är väl ganska tydligt vad det är? En person som snör sig med korsett för att få mindre midja. Själv tycker jag att det är over the top. Men inte tusan säger jag blä åt andras preferenser sådär. Hur skulle det se ut om en gick runt och sa blääääääää!!! och usch och fy om allt man inte håller med om när det gäller folks preferenser när det gäller deras eget utseende.
 
Tack för tipsen Ironwill! :) I vilket prisklass tror du man bör bege sig för att få något hållbart och fungerande? Över tusenlappen gissar jag?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tips på en "liten" stor bil som inte drar hejdlösa mängder bensin? Funderar på en ny bil då jag tycker att min v70 är för stor, dyr och...
2
Svar
36
· Visningar
3 495
Senast: Ace
·
Hästvård Nu prövar jag att få lite kloka tankar från er andra! Vi har en riktig toppenponny som vi köpte för fyra år sedan och som dottern har...
2
Svar
27
· Visningar
4 196
Senast: Fenestra
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 205
Senast: Wonna
·
Kropp & Själ Vet inte vad jag vill med denna tråden egentligen men jag måste verkligen skriva av mig.. Jag har alltid varit den personen som varit...
Svar
7
· Visningar
979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp