Dräglande/snorig katt?

Mia_R

Trådstartare
Jag satt i soffan och slängde i mig lite mat innan jag skulle åka till jobbet i em när jag upptäcker att det droppar från Myran som sitter bredvid mig, inte lite heller utan det blir en liten pöl på golvet. Jag kunde inte avgöra om det rann från nosen men jag tycker det var lite märkligt om hon dräglar så det droppar längst fram, borde inte det rinna i mungipan? :confused:

Nu upptäckte jag inte det här förrän jag skulle skynda mig plocka undan och åka till jobbet så jag hann inte undersöka henne närmare men ska kolla när jag kommer hem ikväll. Jag har ingen större erfarenhet av dräglande katter och hon var pigg och sällskaplig som vanligt och jag såg inget förrän jag satt och åt, kan katter drägla så mycket? Hon är ett lite matvrak och tigger skamlöst när jag äter men det här har jag inte lagt märket till tidigare.
 
Mina dregglar när dom är gosiga. Annars är det också ett tecken på illamående. Kan hon ha ätit på nån blomma eller annat som inte var nyttigt?
 
Mina dregglar när dom är gosiga. Annars är det också ett tecken på illamående. Kan hon ha ätit på nån blomma eller annat som inte var nyttigt?
Inga tecken på illamående, hon var mycket intresserad av min mat och väldigt gosig som vanligt.
 
Min dreglar när hon är exhalterad och leker med sina leksaker (som då så klart blir dyngsura)
Förra katten dreglade så när han åkte bil. Då var det som du beskriver att det droppade som stora pölar.
Det är dock de enda erfarenheterna av dreglande katt, kanske inte till så mycket till hjälp.
 
Jag ska kontakta veterinär i morgon, haft för mycket att göra idag, men det kan vara kattsnuva om jag googlat rätt. Lite konstigt dock hon har bara träffat Pip de senaste tre månaderna så om det är det undrar jag hur hon blivit smittad. 🤔
 
Jag ska kontakta veterinär i morgon, haft för mycket att göra idag, men det kan vara kattsnuva om jag googlat rätt. Lite konstigt dock hon har bara träffat Pip de senaste tre månaderna så om det är det undrar jag hur hon blivit smittad. 🤔

usch vad tråkigt 😞 Kattsnuva kan man ju dra in via skor med lite otur, om någon katt ute haft smitta osv.
 
Det konstiga är att hon snorar inget alls idag. Helt torrt! Igår var hon som en droppande kran och idag inget alls. :confused:

Nåväl, jag ska ringa och fråga i morgon så får vi se vad som händer, avvakta iom att hon inte snorar längre eller komma in och titta iaf.
 
Ping dreglar ganska mycket ibland, framförallt när hon är gosig. Hon saknar lite tänder så då rinner det rakt ut bara 😍
 
Men ena dreglar en del när han är kelig.
De kan dregla om de fått i sig något de mår illa av.
Den som dreglar när den är kelig dreglade rejäla fläckar när han fått i sig något som antagligen gav en mild förgiftning.
Kommer inte ihåg om vet tog prover men vi åkte in då vi misstänkte att det kunde vara rester (ett frö?) av änglatrumpet som stod på altan när vi flyttade in. Den åkte ut så fort jag visste vad det var.
Vi fick ingen förklaring, men det tog nog ett par dagar innan han slutade dregla överdrivet.

Kort sagt h*n fick nog i sig något som gjort att h*n mådde illa eller något.
 
Men ena dreglar en del när han är kelig.
De kan dregla om de fått i sig något de mår illa av.
Den som dreglar när den är kelig dreglade rejäla fläckar när han fått i sig något som antagligen gav en mild förgiftning.
Kommer inte ihåg om vet tog prover men vi åkte in då vi misstänkte att det kunde vara rester (ett frö?) av änglatrumpet som stod på altan när vi flyttade in. Den åkte ut så fort jag visste vad det var.
Vi fick ingen förklaring, men det tog nog ett par dagar innan han slutade dregla överdrivet.

Kort sagt h*n fick nog i sig något som gjort att h*n mådde illa eller något.
Knappast, det här var inte något illamående utan hon droppade som en kran från nosen, var pigg och tiggde av min mat. Det försvann lika fort som det kom och veterinären sa bara att nästa gång om det kommer tillbaka ska vi åka in, nu fanns inget att undersöka.
 
Som de andra skriver dregglar mina när de är gosiga eller exalterade men inte så det kommer så mycket eller från nosen. Vad bra att du kollade med din veterinär. Jag hoppas givetvis att det inte är ngt fel på din katt men jag blir nyfiken på vad det kan vara om det var så pass mkt som kom från den.
 
Knappast, det här var inte något illamående utan hon droppade som en kran från nosen, var pigg och tiggde av min mat. Det försvann lika fort som det kom och veterinären sa bara att nästa gång om det kommer tillbaka ska vi åka in, nu fanns inget att undersöka.
Okej.
Jag tolkade väl fel då jag inte tyckte det var helt tydligt i ditt huvudinlägg att det var snor och inte dreggel.
Men bra att det är borta och att du vet vad du ska göra om det uppkommer igen 😊
 
Okej.
Jag tolkade väl fel då jag inte tyckte det var helt tydligt i ditt huvudinlägg att det var snor och inte dreggel.
Men bra att det är borta och att du vet vad du ska göra om det uppkommer igen 😊
Jag visste först inte vad det var men såg sedan att det var nosflöde, nu är det borta och jag hoppas det håller sig borta.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: hoppsann
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 013
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 958
Senast: LevelSkin
·
Katthälsa hane,6år. bondkatt .Aldrig varit sjuk innan. Veterinären kunde inte fastställa vad det var katten dog av,men jag undrar fortfarande vad...
Svar
11
· Visningar
5 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp