dräktig eller ej

G

gevalia

v5 dräktig ?
 

Bifogade filer

  • 71940184_615585798979444_6073640448730071040_n.jpg
    71940184_615585798979444_6073640448730071040_n.jpg
    240 KB · Visningar: 47
hon har spytt o var dålig i magen ca v3.åt inget o gick ner i vikt,andra hunden jag har luktar henne i baken när vi varit ute.har nu gått 39 dar sen parning.vägde 5,1 nu 5,6 kg,hon har dragit baken i golvet o då blir det nåt genomskinligt på golvet...kan det vara dräktighetsflytning?blivit annorlunda psykiskt o vill sova för det mesta
 
hon har spytt o var dålig i magen ca v3.åt inget o gick ner i vikt,andra hunden jag har luktar henne i baken när vi varit ute.har nu gått 39 dar sen parning.vägde 5,1 nu 5,6 kg,hon har dragit baken i golvet o då blir det nåt genomskinligt på golvet...kan det vara dräktighetsflytning?blivit annorlunda psykiskt o vill sova för det mesta
Det där låter lika mycket som att hon är sjuk av någon anledning. T.ex inflammation i livmodern kan ge flytningar och göra hanhundar intresserade. Rekommenderar koll hos veterinär ifall hon inte mår bättre nu.
 
För att kunna fundera det minsta så tar jag i så fall bilder före parning och efterbilder vid 3 veckor (och 4 veckor) på hela magraden och då ska hunden ligga lika på båda bilderna för att kunna se på kroppsform och tuttar :) Utöver det är det beteende som gällt.
Men även där kan den bäste bli lurad, så för att kunna veta säkert krävs ultraljud om man behöver kunna planera in semester mm - annars bara vänta och se :)
 
Genomskinliga flytningar är typiskt dräktighetstecken, men om du är orolig så är det veterinär du bör fråga. Har du ingen mentor att ställa alla frågor till? Någon kunnig och erfaren uppfödare som t ex tikens uppfödare, en person som du litar på och som kan ge dig bra svar? Att planera valpar och inte ha något bättre än sociala medier för alla frågor och funderingar som dyker upp, känns inte speciellt tryggt... Hur ska du kunna avgöra om de svar du får kommer från erfarna uppfödare med mycket kunskap, eller bara från anonyma personer som tycker en massa? Och hur ska folk här kunna ge dig vettiga svar, när man inte vet mer än det du beskriver?
 
alla symtom stämmer att hon ska vara dräktig förutom tuttarna.tycker inte dom är så värst rosa.får ta tiken till vet o kolla
 
Jag har själv haft en tik med alla dräktighetssymtom, inklusive de klassiska flytningarna och intresserade hanar. Fick en chock på UL när det visade sig att hon var tom.
Hon blåste oss alla.
 
alla symtom stämmer att hon ska vara dräktig förutom tuttarna.tycker inte dom är så värst rosa.får ta tiken till vet o kolla
Jag har haft skendräktig tik som haft alla dräktighetstecken och dräktig tik som inte visade något förrän hon blev stor dvs högdräktig. Gör ett ultraljud:)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: Elvasaga
·
  • Artikel
Hästnyheter Föltiden är här! Ridsport har därför träffat veterinär Anna Bohlin för att i tre poddavsnitt fördjupa oss kring dräktighet och fölning...
Svar
0
· Visningar
117
Senast: Gunnar
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Senast: Karro-Lina
·
Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 011
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp