Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Dräktig hund?

superbusan

Trådstartare
Är det valigt att tikar inte är så jättekraftiga fast den beräknade nedkomsten är om ca 2 veckor? Tiken har fått små ljuver och större "tuttar" och har inte fällt vinterpälsen. Fäller annars mängder vid löpningen.

Sv: Dräktig hund?

Våra tikar har det alltid synts på tidigare än så, och när det är ca 2 veckor kvar har det synts ganska rejält.

J

Jizza

Våra tikar har båda varit rejält runda om magen och pustat och
stånkat och inte kunnat hitta någon bekväm ställning att ligga i.
Har oftast slutat på sidan på golvet!!! säkert för att det varit
svalare där än i hundbädden.

J

Jizza

När det bara varit 2 veckor kvar har vi dessutom kunnat
känna (palpera) på utsidan att det varit valpar som rört
sig i magen. Men det kanske är olika från ras till ras.

Hoppas er tik har valpisar i magen.............

superbusan

Trådstartare

Jag har precis kollat valpmagetråden och inser att vår hund inte är så liten ändå. Jag inbillar mig att jag känner något som rör sig imagen. Damen som alltid håller sig hela nätterna kommer också och väcker mig varje natt, och fort ska det gå. Hon blir jätteirriterad om jag inte snabbar mig, så det är nog valpar där!!

K

klarasol

Hej kul för dig om det är valpisar . men om du vill vara helt säcker så åk till vetrinären för att göra enn ultraljud så hon inte är skendräktig . Hade en kompis som hade en hun som blev det regällt två gånger hon fick också mjölk . Men det är klart om du känner dom så är det nog ingen tvekan . LYCKA TILL :bump:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5521 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
2 841
Övr.Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
3 350
Övr.Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 395
Hundhälsa Hej! Förra söndagen ”insjuknade” hund nr 1 i diarré, fortsatte enda tills på onsdag då vi såg en liten förbättring. På onsdagen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 25
  • Valp 2021

Hästrelaterat

Omröstningar