Dräktig hund?

superbusan

Trådstartare
Är det valigt att tikar inte är så jättekraftiga fast den beräknade nedkomsten är om ca 2 veckor? Tiken har fått små ljuver och större "tuttar" och har inte fällt vinterpälsen. Fäller annars mängder vid löpningen.
 
Sv: Dräktig hund?

Våra tikar har det alltid synts på tidigare än så, och när det är ca 2 veckor kvar har det synts ganska rejält.
 
Sv: Dräktig hund?

Våra tikar har båda varit rejält runda om magen och pustat och
stånkat och inte kunnat hitta någon bekväm ställning att ligga i.
Har oftast slutat på sidan på golvet!!! säkert för att det varit
svalare där än i hundbädden.
 
Sv: Dräktig hund?

När det bara varit 2 veckor kvar har vi dessutom kunnat
känna (palpera) på utsidan att det varit valpar som rört
sig i magen. Men det kanske är olika från ras till ras.

Hoppas er tik har valpisar i magen.............
 
Sv: Dräktig hund?

Jag har precis kollat valpmagetråden och inser att vår hund inte är så liten ändå. Jag inbillar mig att jag känner något som rör sig imagen. Damen som alltid håller sig hela nätterna kommer också och väcker mig varje natt, och fort ska det gå. Hon blir jätteirriterad om jag inte snabbar mig, så det är nog valpar där!!
 
Sv: Dräktig hund?

Hej kul för dig om det är valpisar . men om du vill vara helt säcker så åk till vetrinären för att göra enn ultraljud så hon inte är skendräktig . Hade en kompis som hade en hun som blev det regällt två gånger hon fick också mjölk . Men det är klart om du känner dom så är det nog ingen tvekan . LYCKA TILL :bump:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 190
Senast: geting
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 553
Senast: alicegard
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 352
Övr. Hund Hej! Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig men jag tänkte att jag börjar att kolla här om någon har något tips på hur man kan lösa...
2
Svar
33
· Visningar
3 305
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp