dräktig råtta?

Y

yodi

jag köpte en flick råtta i går, jag vet inte hur gammal hon är men hon har hafft en kull inan, men är inte över ett år, saken är den att när jag köpte henne så gick hon tillsamans med en hane, så jag undrar om det finns något bra sett att se om hon är dräktig och i så fall hur länge är dom dräktiga? :confused:
 
Gick hon ihop med en hane så är hon med största sannorlikhet dräktig då en hona löper var tredje till var femte dag. De är dräktiga i ca 22 till 24 dygn och ibland börjar inte magen växa förns veckan innan de föder.

Är hon nu gravid så får du se till att ge henne en massa nyttigheter så hon orkar med. Te på hallonblad gör gott för dom. Veckan innan bör du sätta henne i en seperat bur så hon kan börja med sitt bobyggande.

/Maria
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
561
Senast: Elvasaga
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 667
Senast: Skjøldur
·
Övr. Djur Vi har under många år haft råttor som sonen älskar. Han matar dom gärna och varje morgon går han dit direkt och varje kväll säger han...
2
Svar
23
· Visningar
2 529
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp