Dräktiga ston 2018/2019

Det händer inte så mycket här. Min gick hem till gården men inte till "fölhagen", dit är det ett tag kvar. Hon har ödem men inget riktigt juver så det dröjer nog ett tag till, det är ju inte bf förrän 2 juli.
 
30984
Tungt i högsommarvärmen
 
Här är ena damen på dygn 331. Hon spenderade två dagar ståendes i ligghallen för några dagar sedan, jag var övertygad om att hon var på gång! Hon såg så trött och less ut. Hon åt knappt och gick bara ut för att dricka och bajsa. Nu står hon ute på betet och äter som vanligt igen:meh: Ingen mjölk och ofärdigt juver, men sist kom mjölken bara timmar innan fölis föddes så det är inget säkert kort på henne. Då gick hon över tiden nästan en månad, kan väl hoppas att det inte blir samma igen...
 
Här är ena damen på dygn 331. Hon spenderade två dagar ståendes i ligghallen för några dagar sedan, jag var övertygad om att hon var på gång! Hon såg så trött och less ut. Hon åt knappt och gick bara ut för att dricka och bajsa. Nu står hon ute på betet och äter som vanligt igen:meh: Ingen mjölk och ofärdigt juver, men sist kom mjölken bara timmar innan fölis föddes så det är inget säkert kort på henne. Då gick hon över tiden nästan en månad, kan väl hoppas att det inte blir samma igen...
Gah, en månad....!
Min är bara på 332, så fullt normal i schemat som ser ut att vara på g vilken dag som helst.
 
Gah, en månad....!
Min är bara på 332, så fullt normal i schemat som ser ut att vara på g vilken dag som helst.

Ja, jag började bli knäpp där på slutet!

Idag har det kommit en pyttedroppe genomskinlig mjölk. Tror inte på föl inatt, men imorn natt kanske?
 
Mitt sto hade gula flytningar idag, kan det vara slemproppen tro? I övrigt är hon som tidigare så jag har inga större förhoppningar om att det ska bli en junifölis.
 
Mitt ponnysto har stort juver på morgonen. Efter hon har varit i hagen är det nästan borta. Genomskinlig klibbig vätska. Oberörd häst. Snark. Beräknad 13 juli men den får gärna komma tidigare.
 
Tristess. Sto med gigantiska juver. Bara genomskinlig vätska. Helt oberörd fortfarande. Jag vet liksom inte när jag ska börja vaka på heltid. Hon verkar inte alls vara på g än. Står inne på nätterna och jag kollar i kameran några gånger på natt men hon står bara och hänger eller äter. Verkar inte alls ha några förvärkar eller något alls som tyder på fölning. Dygn 328 idag.
 
Tristess. Sto med gigantiska juver. Bara genomskinlig vätska. Helt oberörd fortfarande. Jag vet liksom inte när jag ska börja vaka på heltid. Hon verkar inte alls vara på g än. Står inne på nätterna och jag kollar i kameran några gånger på natt men hon står bara och hänger eller äter. Verkar inte alls ha några förvärkar eller något alls som tyder på fölning. Dygn 328 idag.

Din har mer juver än min på dygn 341:arghh::laugh: Vad svårt! Det kan ju gå så fort när det väl kickar igång. Börjar tro att min på dygn 341 kommer föla efter min andra som är beräknad till 27/7...
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 576
Avel Vad har man för åsikter om det i Sverige? Vet att travsporten precis som FEI förbjuder tävling efter 120 dagars dräktighet vilket för...
2
Svar
21
· Visningar
2 700
Senast: sorbifolia
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
35 474
Senast: Hedinn
·
Avel Nog är det hög tid för en tråd där vi kan göra en lista på beräknade fölningar 2019? Min egen är på dygn 40 idag och jag vet att fler...
Svar
18
· Visningar
1 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp