Dräktiga ston 2020/2021

@cirkus och @Karro-Lina
Jo jag antar att det är en rimlig förklaring också. Veteriären som jag skickade bilderna till sa direkt att det var väldigt snurrat och frågade om det var jag som hade snurrat runt fölis. :crazy: Ehh, njae...

Ang undersökning och ev sköljning så har jag funderat på det men det är en minishettis, vette tusan hur man skulle lyckas... Kunde ju inte ens göra ul för att konstatera dräktigheten. Hon är fortsatt pigg och helt som vanligt iaf, väldigt skönt!
 
@cirkus och @Karro-Lina
Jo jag antar att det är en rimlig förklaring också. Veteriären som jag skickade bilderna till sa direkt att det var väldigt snurrat och frågade om det var jag som hade snurrat runt fölis. :crazy: Ehh, njae...

Ang undersökning och ev sköljning så har jag funderat på det men det är en minishettis, vette tusan hur man skulle lyckas... Kunde ju inte ens göra ul för att konstatera dräktigheten. Hon är fortsatt pigg och helt som vanligt iaf, väldigt skönt!
Ja det är kanske svårt med en så liten tjej😌. Jag tror som sagt att det inde flesta fall går fint ändå och att vi gör det beror nog mycket på att vi har möjligheten med veterinär på plats. Tack och lov har vi varit väldigt förskonade från kastningar men nån blir det oftast varje år med så mycket dräktiga ston.
 
Har löst det 👋 Hon får åka upp i en egen B-korts-lastbil, dem hade det alternativet också tydligen , kostade lite mer, men det är det värt för att undvika smitta i möjligaste mån 🙌👍

Så den 18/1 åker hon upp dit hon ska föla , och jag kommer ett par dagar senare , ska flytta till närheten av stallet ,då jag också ska börja plugga nu i januari 👌
 
Har löst det 👋 Hon får åka upp i en egen B-korts-lastbil, dem hade det alternativet också tydligen , kostade lite mer, men det är det värt för att undvika smitta i möjligaste mån 🙌👍

Så den 18/1 åker hon upp dit hon ska föla , och jag kommer ett par dagar senare , ska flytta till närheten av stallet ,då jag också ska börja plugga nu i januari 👌

Vad skönt att det löste sig så smidigt! :)
 
E7CCB458-3215-48A6-9089-AFA3492B88A6.jpeg

Här går hon och jäser 😂 Skrutthäst, hon följer sin vanliga rutin som alltid och börjar fälla i Januari men sen tar de ju typ tills Mars/April innan de sista släpper. Idag var höpåsarna väldigt intressanta, hon är lite uttråkad då vi inte kunnat promenera då de är halt för henne utan bak skor men hon ska få skor där med ❤️
 
Här är det 227 dygn idag. Bjuder på en bild på av oborstad ponnyskrutt. ❤️ Tycker magen är större i verkligheten.

IMG_20210108_121540.jpg


Hon har åter gått in i nån form av drömskt tillstånd, äter i slowmotion och står mest och drömmer sig ut i periferin. Blev lite svårare med utfodringen nu när Linnsan är tom och inte behöver lika mycket mat längre. Hon har nämligen lämnat detta stadium och åter hittat nån form av glupande aptit och dammsuger allt i sin väg. :meh: Och Queenie har plötsligt börjat dela med sig av sin mat som hon i normala fall vaktar med sitt liv. Brukar kunna dela upp höet i hagen så att det är en stor och en liten hög, men nu funkar det inte längre. Så det är till att försöka få i henne så mycket som möjligt under natten istället...
 
Vi importerade ett sto från Polen i november som visade sig vara dräktigt och ska föla kring valborg :nailbiting: Mamman har okänd härstamning men är definitivt en kallblodskorsning (vi kallar henne "Pansarkryssaren"), pappan okänd. Första fölet för oss, stoet har haft föl förut. Just nu känns allt lite HJÄLP men vi har kunnigt folk omkring oss som vi rådfrågar.
 
Vår Donna var bitter delux igår när de kräksnöade, ändå hade madame dagen till ära fått på sig täcke med helhals .. Inte lätt att göra dem nöjda 😂😁 Hon är bra trind nu, fick spänna ut täcket i Söndags på max men köpt en gjordförlängare så vi kanske får ta och dra på den snart.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
1 952
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Är det någon som har gjort en kombo ridponny / swb? Hur stora har de blivit o vad för stam? Har två swb ston dräktiga med Orchard...
Svar
8
· Visningar
1 335
Senast: ameo
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: Cheraderama
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 645
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp